Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

jamki, 16 lat temu
Silnik 1.2 60KM 44kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W sumie to bardzo pojemny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : zaczyna rdzewieć lewy próg, błotniki są plastikowe
Układ elektryczny : światła tylne zaczynają szwankować
Układ hamulcowy : bębny z tyłu i wszystko jasne
4,0
Całokształt
3 drzwiowy to dobry samochód dla 1-2 osób i zakupów. W przeciwnym wypadku 5 drzwiowy. Fajne autko dla osób poniżej 175cm. Jak dla kobiety powinno być git - tylko wspomagania brak.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na autko tej klasy to jest b. cichy. Za słaby o jakieś 10-20KM ale widziały gały co brały. Trzeba kombinować przy wyprzedzaniu, ale autko jest małe i lekkie. Vmax to ok.165 na prostej. Hałas narasta płynnie. Silnik super elastyczny. Równo rozłożony moment i płynnie wchodzi na obroty. Odcięcie przy 6250. Spadek mocy od 5000.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, jest na prawdę bardzo dobrze.
2,0
Układ jezdny
Samochód przy dużych prędkościach jest bardzo nadsterowny. Przy małych prędkościach podsterowny. Trzeba uważać - wiem co mówię, bo już zwiedzałem krajobraz. Dla kobiet bardzo wskazane wspomaganie kierownicy (choć to też zależy od opon - o dziwo). Drgania się nie przenoszą, ale!!! Na polskich drogach trzeba dość często zaglądać do zawieszenia z przodu. Z tyłu też trzeba pilnować sprężyn bo końcówki się mogą ułamać i się samochód obniża bez naszej wiedzy. Belka może zacząć nazbyt pływać na zawiasach.
Komfort
2,0
Widoczność
Mam 183cm wzrostu. Na większości świateł muszę się prawie opierać brodą na kierownicy jeśli jestem pierwszy, a sygnalizator nade mną. Duże słupki i lusterko wsteczne utrudniają rozglądanie się. Układ oczyszczania tylnej wycieraczki jest do bani (spryskiwacz+wycieraczka), choć winna jest mocno wyprofilowana szyba. Z parkowaniem bez kłopotów.
4,0
Ergonomia
Byłoby super gdybym nie musiał się gimnastykować przy rozgladaniu. Wszystkie pokrętła tam gdzie powinny być i tylko sposób włączania długich - do przyzwyczajenia się.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze wentyluje, ale już na 3 straszny hałas
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie maleństwo to bomba. Często jeżdżę z 4 dorosłymi pasażerami. Wysocy nawet zbytnio głową nie haczą o sufit.
4,0
Wyciszenie
Jak w wszędzie - im szybciej tym głośniej. Jak stoi i nie chodzi wentylacja to jak makiem zasiał.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik mały to nie weźmie za dużo, chociaż ostatnio zaczą przesadzać...
3,0
Stosunek jakość/cena
To maleństwo nie wiedzieć czemu trzyma cenę
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo delikatny silniczek wycieraczek przód. Rozsypały się wszystkie plastikowe osłony silnika. Żarówki lecą jak zwykle, ale częściej w zimie. Lewy postój z tyłu czasem przerywa - trzeba pogrzebać w stykach co jakiś czas.Termostat mam teraz do wymiany.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpalam i jadę. Zawieszenie jest delikatne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
6,9
l/100km
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback