Mam mieszane uczucia i brak skali odniesienie do konkurencji.
Generalnie komfort jazy jest na zadoawalającym mnie poziomie.
Awaryjność niestety jest niezerowa. draznią mnie nieco slady korozji w zakamarkach nadwozia. silnik jakością pracy i osiągami dla mnie wystarczający ale niestety cieknie...
Gdybym kupował teraz samochód Clio nie było by murowanym faworytem ale też nie skreślił bym go odgórnie z listy
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik przeciętny. Zużycie paliwa na trasie około 5 do 5,5 litra po mieście zwykle między 6 a 7 litrów. wycieki z pompy wody, oraz oleju z pod uszczelki głowicy. w trackie eksploatacji uszkodził się jeden wrtyskiwacz, który wymieniono. Czasmi słychać spalanie stukowe w silniku
5,0
Skrzynia biegów
Jak na taki samochów skrzynie biegów jest naprawdę doskonała - Bez uwag.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie oceniam jako dobra lub nawet bardzo dobre. Jest komfortowe i bezpieczne. Trwałość: zaczeło trochę stukać po przekroczeniu 80 tyś km (jeżdże raczej spokojnie)
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag
3,0
Ergonomia
Bez uwag fotele sa wygodnie
Wszystkie przełączniki są pod ręką, kierownica bez wspomagania chodzi dość lekko. Co mi się podoba to to że przy nieco większych prędkościach (powiedzmy około 90-100 km/h)przy otwartej szybie w samochodzie jest relatwynie cicho.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się czym chwalić. Konkourencja często robi to lepiej.
Wentylator działa niebyt wydajenie no chyba że przy max obrotach a wtedy chałasuje niemiłosiernie tak że lepiej nieraz otworzyć okno. Ogrzewanie przeciętne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma dużo miejsca ale pasarzerowie już raczej nie. środkowa konsola (tam gdzie jest radio) jest przesunięta w stronę pasarzera. Samochód jest raczej dla dwuch dorosłych osób + max 2 raczej mniejszych dzieci.
4,0
Wyciszenie
dobrze jest do około 120 km/h powyżej jest głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
o zużyciu paliwa pisałem powyżej.
przeglądy robie sobie sam. A ceny częsci to różnie, niektóre potrafią być drogie. Za korektor siły hamowania trzeba zapłacić około 700 zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Wachał bym sie pomiędzy dobrze a przeciętnie. Powiedzmy że przeciętnie z plusem.
ale zaznaczam że nie mam porównania z innymi samochodami. Ciężko opierać swoje poglądy na wrażeniach z jazdy innym samochodem na fotelu pasarzera na dystansie choćby nawet 300 km i porównywać to ze swoim który zna się doskonale...
Jest to mój pierwszy samochód kupiny jako nowy u deleara w Polsce. (wczesniej poruszałem sie niesowimi samochodami)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód się trochę roztelepał po około 60 tyś km. zaczęły brzęczeć jakieś ustrojstwa a drzwiach i desce rodzielczej. Po mniej więcej podobnym okresie zaczeła sie wycierać tapicerka na fotelu kierowcy. Lamka oświetlenia rejestracji uszkodziła się sama (zerdzewiały i odpadły styki). po trzech latach zaczeły się pojawiać pierwsze ślady korozji pod uszczelką dzwi przednich (rinienki dachu). Teraz samochód ma 7 lat i śladów korozj jest nico więcej ale bombli nie ma nadal.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzenie wtryskiwacza,
uszkodzenie korektora siły hamowania.
Zerwane okładziny szczęk hamulców tylnych, wycieki z silnika
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 58KM 43kW
[l/100km]