Karoseria
: korozja tylnych błotników i wlewu paliwa
Przeniesienie napędu
: łożyska dyferu w skrzyni biegów
Inne
: drobne awarie elektryczne: centralny zamek, światełka
4,0
Całokształt
Budzi dużą sympatię i łatwo się do niego przyzwyczaić. Świetnie się prowadzi, a serwis mało kosztuje. Psują się tylko elementy eksploatacyjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mała moc nie sprawdza się w trasach, ale jest niezawodny. Wadą też jest dość głośna praca.
3,0
Skrzynia biegów
Padły mi łożyska dyferencjału po 155 tys. km. Poza tym, wsteczny trzeba czasami wrzucać dwa razy:)
5,0
Układ jezdny
Autko prowadzi się doskonale, super trzyma się w zakrętach i nawet przy wyższych prędkościach mimo małej masy daje się miło prowadzić.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko z każdej strony - bardzo przydatne przy parkowaniu
3,0
Ergonomia
po przesiadce z mondeo musiałem się przyzwyczaić do wielu dziwnych rozwiązań, jak np. włączanie świateł przy manetce kierunkowskazów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie zachwyca i nie martwi. Silnik trochę długo się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy B to miejsca z przodu jest na prawdę sporo. Z tyłu trochę gorzej - wyoskie osoby mogą mieć problem.
3,0
Wyciszenie
auto jest słabo wyciszone i przy 120 km/h cicho radia nie posłuchamy...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w cyklu miejskim 7-8 l/100, w trasie 6-7,5l/100km. Także miło, a ponadto części dobrej jakości są bardzo tanie, np. tarcza hamulcowa brembo: 90zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie moje auto jest warte około 4000zł - za tę cenę można kupić Clio II z klimą i pełną elektryką które na pewno będzie dawać sporo radości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie wymaga sporej uwagi, lubią się też przepalać żaróweczki podświetlające panel środkowy i deskę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 167 tyś. km ani razu auto nie zawiodło
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 58KM 43kW
[l/100km]