Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

triv, 10 lat temu
Silnik 1.1 58KM 43kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 18 tys. km
Renault Clio II Hatchback 1.1 58KM 43kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
2,38
40% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : słabej jakości układ kierowniczy
Przeniesienie napędu : remont skrzyni biegów po 160 tyś
Układ elektryczny : Elektryka, elektronika, miliony czujników.
2,0
Całokształt
Obecnie Clio można kupić za w miarę małe pieniądze. Pytanie czy warto? Moim zdaniem nie. Cztery lata użytkowania samochodu z rocznika 2000. Mnóstwo drobnych i upierdliwych problemów, głównie z elektroniką - zacierające i zacinające się silniczki elektryczne (od poziomowania świateł, od sterowania wlotem powietrza do układu klimatyzacji, od zamykanie/otwieranie szyb). Często padające czujniki które nie wiedzieć czemu zmontowane są na stałe z całym elementem (czujnik położenia przepustnicy jest integralną częścią przepustnicy, uszkodzenie czujnika = wymiana przepustnicy = 500zł) lub uszkadzające się samoczynnie wtyczki i inne takie ****rele, często uszkadzający się termostat. Śniedzieją różnorodne przewody: słaba masa na tylnych światłach, nagle nie działa 3 światło stop, czy podczas hamowania zapala się choinka na desce rozdzielczej. Większość takich historii to drobne bzdury, na których trzeba się znać bo nie warto z tym jeździć do warsztatów. Najlepszym przyjacielem Clio jest WD40 i kontakt spray. Z drugiej strony 14 letnie auto - coś za coś, szału nie ma. Silnik? Ogólnie bez zarzutu ale regularnie cieknie,nie wiadomo czemu i tym bardziej nie wiadomo dlaczego te wycieki w ogóle na silniku nie robią wrażenia. Podobnie skrzynia biegów, cieknący wybierak to standard w tym modelu itd. Samo auto za bardzo oszczędne nie jest, spalanie w mieście to jakieś 7,5l latem z włączoną klimą i 8 litrów zimą bez klimy, czyli dosyć dużo jak na samochód tej wielkości. Trasa, prędkość ekonomiczna można zejść do 6l, normalna jazda 7-7,5 litra. Z tym, że auto w trasy się nie nadaje, wyprzedzanie to mordęga wymagająca długiej prostej i wolnej drogi niczym pas startowy dla jumbojeta. Zawieszenie i układ kierowniczy: szybko wyrabiają się sworznie wahacza, łączniki stabilizatorów. Amortyzatory, sprężyny itd raczej w normie. Widoczność - z przodu fatalna, do tyłu ujdzie (lepiej niż w clio3), do tego szyby parują jak szalone, tutaj często problemem jest albo źle dobrany filtr kabinowy (co dziwne im lepszy i droższy filtr tym gorzej, najlepiej było na najtańszych) albo zacinająca się klapa od obiegu powietrza (bez powiadomienia stosowną lampką naturalnie która w przypadku zacięcia silniczka i zamknięcia klapy pokazywała że obieg jest otwarty a tak nie jest). Samochód idealny dla hobbistów dłubania w ****relach lub dla ludzi którzy się nie przejmują, że coś hałasuje w układzie kierowniczym a na desce rozdzielczej pali się kilka lampek które nie powinno.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
1,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio II Hatchback