Zawieszenie
: Zdecydowanie pozytywnie. Pewnie się prowadzi, niezależnie od nawierzchni. Do tego nie rujnuje portfela.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Zaśniedziałe przewody
Zawieszenie
: Łożyska kół
4,0
Całokształt
Samochód oceniam zdecydowanie pozytywnie. Przejechałem nim już 50 000 km i jestem bardzo zadowolony. Nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Silnik, mimo że słaby to oszczędny. 4 osoby da się przewieść. Wnętrze jest bardzo przytulne (szczególnie w porównaniu z Polo/Ibizą). Nic nie skrzypi. Bagażnik też ok jak na takie małe autko. Stosunkowo bogato wyposażony (wszystko oprócz klimy i skóry). I co najlepsze - świetnie się prowadzi! Zdecydowanie polecam. A osoby, które piszę, że auta się sypią itd. To musiały kupić jakieś dziadostwo z komisu, które było klepane z trzech :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Cichy i oszczędny. W trasie od 5 do 5,5l/100km. Po miejscu nie przekracza 7. Osiągi przeciętne. Ale w trasie da się wyprzedzać do 120. Pod warunkiem, że jedziemy w max. 2 osoby. Elastyczny. Bez problemu można na 5 jechać 50km/h.
Mimo ponad 160 tyś. silnik jest suchy. Zero wycieków.
3,0
Skrzynia biegów
Przy redukcjach trochę haczy. Ale to nie jest auto sportowe. Poza tym biegi wchodzą czysto. Minus za ruchy lewarka podczas dodawania gazu (wada starszych Reno)
5,0
Układ jezdny
Ktoś pisze,że za miękki... Mnie to auto kilka razy uratowało od wypadku właśnie dzięki dobremu prowadzeniu. Trzyma się drogi ja głupie. Bez problemu bierze po zakrętach większość większych i cięższych aut. Do tego jest komfortowy. Trzeba jedynie uważać bo 4 osoby + dużo bagażu może sprawić, że tył znacznie siądzie. Bardzo pozytywnie mnie mnie to auto zaskoczyło właśnie tym. Słyszałem opinie,że francuzy się źle prowadzą - chyba piszą to Ci, którzy nie jeździli tymi autami (a przynajmniej Cliem) - dodam, że zawias mam seryjny.
Komfort
5,0
Widoczność
Małe auto, duże okna i dobre lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki i co ciekawe - klakson w moim egzemplarzu jest zarówno w dźwigni przy kierunkach, jak i tradycyjnie na kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa w zimie (2-3km i jest ciepło).
Ciężko go schłodzić - brak klimy - ale za to mam szyberdziure.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze. Fotel regulowany i kierownica też.
Konsola przesunięta trochę w stronę pasażera, stąd kierowca ma dość komfortowo. Z tyłu gorzej - ale nie zapominajmy, że to auto ma poniżej 3,8m. Bagażnik całkiem pakowny. Kilka razy wracałem z trasy w 4 osoby z bagażem. Dało się.
4,0
Wyciszenie
Cichy do ok 90km/h. Na postoju prawie w ogóle niesłyszalny. Powyżej 100km/h głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo mało pali. Ceny części raczej przeciętne. Coś pomiędzy VW a Japonią.
5,0
Stosunek jakość/cena
3 lata temu (w 2008) kupiłem to auto za 13 tyś. Bardzo dobrze wyposażone - 4pp, elektryka, centralny, ABS, halogeny itd. Za taką samą kasę oferowali wtedy 2 lata starsze Polówki które nijak mają się do tego autka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to kilka żarówek w desce rozdzielczej wymieniłem. I nie chodzi mi ABS (wina czujnika). Poza tym drobnych usterek nie odnotowuje.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ostatnio miałem problem z odpalaniem auta. Elektryk usunął to za 60zł (jakieś zaśniedziałe przewody). Zmieniłem już 4 łożyska i teraz tylne amortyzatory nadają się do wymiany. Wymienione szczotki w alternatorze. Wymienione drążki kierownicze z końcówkami oraz łączniki stabilizatora. Największą naprawą było wymienione sprzęgło (koszt ok 400zł z robotą).
Jak widać naprawy są. Ale w większość wywodzą się one po prostu ze zużycia eksploatacyjnego. Koszty nie rujnują kieszeni.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 58KM 43kW
[l/100km]