nie ma tragediii miałem już parę aut w swoim zyciu ale clio jest niezłe, używam go na dojazdy do pracy tylko i wyłącznie więc często jest poddawane różnym testom ale nie mogę powiedzieć nic złego bo jak nate lata ( 91 rok) to jest fajny samochód - polecam wersje 1.4RT- oszczędne , dobrze wyposażone autko( obrotomierz, elektr. szyby, szyberdach,alusy)
Wrażenia
3,0
Silnik
jakoś jedzie do przodu, ale trzeba redukować przy wyprzedzaniu,najlepiej przyśpiesza powyżej 3500 obr /min
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
2,0
Widoczność
małe lusterka boczne - utrudniaja parkowanie
3,0
Ergonomia
brak regulacji położenia kierownicy , tak poza tym to super fotele z przodu wygodne i dobrze trzymaja na boki oraz fajny welurek!
brak wspomagania -uuu
ale jeżdzi się w miare wygodnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie działa poprawnie , w zimie nigdy nie zmarzłem ( w przeciwieństwie do opla kadeta 87 r.)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczy
3,0
Wyciszenie
fajnie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hm.lubi paliwko ale pali mniej niż cinquecento 700!
miałem problem z dostępem do uzywanych części np rozrusznika itp. a ceny około 20% wyższe niż do niemieckich aut.
Ale nie ma co narzekać jest dobrze, ceny nowych części są na dobrym poziomie np sprzęgło kpl. 280 zł-cena hurtowa, to nie jest źle, a wymiana to parę godzin w garażu( około 6)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem rok temu za niecałe 4 tys. złotych - było świeżo sprowadzone, wymieniłem parę części ale i tak jest to fajne auto za małą kase i się opłaca bardziej niz niemiecki czy włoski.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- włącznik wentylatora nadmuchu powietrza do kabiny - rezystor się przepala
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-czasami kończy się sprzęgło po 200.000 km
- rozrusznik ? coś się przepala
- nastawnik przepustnicy wymaga dość częstego czyszczenia styków i regulacji
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]