Silnik1,4 jest świetny chociaż jako starsza konstrukcja-bardzo prosty w budowie, sprawdzony i niezawodny. nigdy nie nawalił.wspaniale szmera w jezdzie po mieście.bardzo cichy w porównaniu z innymi markami . dla mnie niezastapiony , zawsze zapala.po 142000 km wymiana uszczelki pod głowicą z powodu zbyt długiej jazdy ma maxa z ogromnym cięzarem w bagażniku zagranicę.koszt śmieszny ok. 250 zł.robocizna własna.
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat, uzupełniam olej i zawsze filtr fabryczny, co dwa lata. wymiana w serwisie Renault ponieważ u mnie nie ma miarki do sprawdzenia poziomu.skrzynka chodzi super.l epszej jeszcze nie miałem, ale nie szpanuję po krawężnikach, nie szarpie podczas jazdy.bardzo sprawnie przełacza biegi stosuję olej Mobil do automatów wg ksiązki serwuisowej. Powoduje to ten luksus że zawsze mógłbym sam dolać.filtr koszt 290 zł.olej z wymianą co 2 lata 540zł.
4,0
Układ jezdny
wystarczająco miękie idealne trwałe i wytrzymałe , nie boli kręgosłup a choruję, w dziurach jak trafiam jedynie zatrzęsie i jedzie dalej. Wymieniam tylko części niezbędne dla mojego bezpieczeństwa. Amorki tył-rok temu. z przodu 2 sworznie dolne/koszt 48 zł oba/,przód kolumny w tym roku.bardzo tanie części.
świetnie się prowadzi po koleinach, nie rozumię innych użytkowników którzy narzekają i nie serwisują u swojego mechanika.nawet swrwis mówi żę to najlepsza Renówka jaką wyprodukowano w Europie.
Komfort
5,0
Widoczność
z kazdej strony doskonale widać, siedzi się wprawdzie nisko ale duże szyby i lusterka boczne. mam dobry wypas.bez klimy.
4,0
Ergonomia
Swietne fotele nie bolą plecy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]