Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

Taurus, 20 lat temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 120 tys. km
Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Moje auto jest powypadkowe (lekka stłuczka czołowa). Być może część awarii jest wynikiem niechlujnej naprawy. Ogólnie auto w swojej klasie nie jest takie złe . Szczerze mówiąc trochę się tu wyżyłem na moim aucie.
Wrażenia
3,0
Silnik
wolne obroty czasami falują, nienajlepsze przyspieszenie, ok. 15s. do 100 km/h. Gdy chcesz, żeby auto jechało musisz mocno deptać gaz. Na autostradzie pedał gazu ma dwa położenia "0" i "gaz do dechy". Silnik nie bierze oleju (syntetyk)
3,0
Skrzynia biegów
Długie zestopniowanie poszczególnych biegów. 1 i 2 bieg - wyczywalne przyspieszenie, 3 bieg strzałka obrotomierza pooooowoli idzie do góry, 4 bieg - nieielwe się dzieje, 5 bieg tylko powyżej 70 km/h. Biegi pracują z lekkimi oporami (zwłaszcza 1 i wsteczny), czasami zacinają się.
3,0
Układ jezdny
Kiedyś wydawało mi się komfortowe, ale po kilku latach gdzieś ten komfort "uciekł" albo moje wymagania wzrosły. Wbrew powszeczhnym opiniom zawieszenie nie jest zbyt awaryjne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra we wszystkich kierunkach (wersja 5 d). Jedno do czego mogę się przyczepić to nisko przebiegająca krawędź dachu co utrudnia obserwację wiszących sygnalizatorów w mieście.
3,0
Ergonomia
Siedzenia miękkie, po godzienie jazdy boli kręgosłup ale zagłówki są miękkie i regulowane. Jest wspomaganie ale nie ma regulacji kierownicy. Przycisk centrlanego zamka jest niewygodny w użyciu, ponieważ jest umieszczony daleko od kierowcy-przed dzwignią zmiany biegów
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak klimy, wentylacja skuteczna ale głośna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni jak na tą wielkość samochodu zarówno w kabinie jak i w bagażniku.
3,0
Wyciszenie
No tutaj to jest do dupy. Powyzej 3000 obr/min jest głośno, od 4000 zaczyna wyć, po 5000 jest bardzo głośno. Mam cały nowy układ wydechowy (Bosal) i nie wiem co jest grane - kiedyś było ciszej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie przy prędkości 80 - 100 pali ok. 5-6 litrów, w mieście ok. 7-8 litrów, na autostradzie do 130 km/h ok 8 litrów a przy szaleństwach typu 150-170 to spalanie wychodzi ok. 10 litrów. Mam wstręt do gazu i do tego auta takich wynalazków nie zamontuję.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto mocno niedoceniane, dobry stosunek jakości do ceny, lepszy niż "czołgi" VW.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj jest niezbyt dobrze, częsci są dość drogie. Dużo jest drobnych awarii, np. przepalone żaróweczki oświetlenia wnętrza, urwane sprężynki od klamek itp Jeśli komuś to nie przeszkadza może z tym jeździć.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie psuje się zbyt często jeśli się o nie dba (klocki, olej, świece, paski, płyny itp.)Czasami pewne rozwiązania podnosząkoszty naprawy, np. przegub jest połączony razem z półośką i nie da się wymienić tych częsi osobno.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I