Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

PN, 20 lat temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 106 tys. km
Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo niskie koszty utrzymania (nie serwisuje w ASO!) Blacha nie ma sladu rdzy, silnik i skrzynia sucha. Pewnie powoli bede potrzebowal wiekszego ale w sumie zal mi sie rozstawac. Przedtem mialem Toyote Starlet. Clio mimo ze troszke bardziej awaryjny to jednak w kosztach tanszy... Polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 60 konikow to elastycznosc O.K. Od 2´000 juz zaczyna ciagnac. Silnik cichutki, na razie oleju nie dolewam (co 20´000 zmiana).
4,0
Skrzynia biegów
Piatka jak dla mnie za daleko z prawej... nieraz musze oderwac plecy od siedzenia.
5,0
Układ jezdny
Wrazenie jazdy samochodem o klase wiekszym.
Komfort
5,0
Widoczność
Moze sie przyzwyczailem ale wg mnie doskonale
4,0
Ergonomia
Siedzenia jak dla mnie (179 cm) wygodne nawet na dluzszych trasach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dlugo sie nagrzewa w zimie (mimo stania w garazu), wysiadlo to co prawie w kazdym modelu Clio - bezpiecznik termiczny w dmuchawie (dzialal tylko 4 bieg). Naprawa kosztowala mnie uwaga 2.- (koszt bezpiecznika termicznego) brudne lapy i 1 godzina. W Aso chcieli 800.-
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tylu nie wiem. Z przodu jak dla mnie super.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h O.K. Po przekroczeniu 4´000 obrotow wycie - ale to chyba normalne przy tak malutkim silniku
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miescie ponizej 7 litrow (normalna jazda). W trasie to samo (szybka jazda). Nie jest to dCi ale i koszty zakupu inne...
4,0
Stosunek jakość/cena
W 1998 kosztowal chyba z 35´000 juz z metalikiem i elektryka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dziwne jak na francuza nie chce sie psuc... poszla 1 zarowka od podswietlenia wentylacji... siedzenie skrzypi, klocki tarcze 1x wymieniane.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 100´000 wymienilem pasek i napinacze (prywatnie koszt 350.- juz z robocizna). Wymienione bebny z tylu, laczniki stabilizatora z przodu, koncowki drazkow kier., Tlumik koncowy jest oryginalny (choc z zewnatrz przezarty jak diabli!) na razie cichy. Oryginalny prawie 6-cio letni akumulator. Ale jezdze codziennie i pewnie nie zdazyl sie rozladowac.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I