Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

Amadi, 13 lat temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 211 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : W samochodzie mam bardzo dobrze działający hamulec ręczny, co w połączeniu z pustym placem czy drogą, potrafi przyspożyć dodatkowych emocji:P
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Chodzi mi tu o akumulator i nie gasnącą kontolkę od hamulca ręcznego
Karoseria : Pojawiące się ogniska korozji przy nadkolach i progach bocznych
3,0
Całokształt
Jeśli się dba o to autko to nie zawiedzie, jest dobrym rozwiązaniem dla ludzi jeżdżących po mieście bądź na pierwsze auto, ze względu na swoje rozmiary. W jeździe po mieście silnik zaskakuje elastycznością, dobrze się \"zbiera\" pod warunkiem, że nie jedziemy w więcej niż 3 osoby. Przy większej liczbie osób już trochę zaczyna brakować mocy. Spalanie ok, chociaż przy dynamiczniejszej jeździe pali trochę za dużo jak na tą pojemność i moc. Miejsca jak na tę klasę auta - nie brakuje, chociaż trzeba się liczyć z tym, że limuzyna to to nie jest. Auto jest dość ciche i stosunkowo bezawaryjne. Jeśli znajdzie się niedrogi egzemplarz, to polecam, choć sam jeśli miałbym kupić jeszcze raz Clio, to jedynie z mocniejszym silnikiem :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje dość cicho i równo, jadąc samemu bądź w dwie osoby, auto, jak na ten silnik, jest dość żwawe, niejednokrotnie właściciele samochodów z większymi i mocniejszymi silnikami byli zdziwieni, że takie autko ich \"odstawia\". Niestety jadąc kompletem (4/5 osób) brakuje mocy.. W trasie można się spokojnie poruszać z dozwoloną prędkością, jednak jeśli chce się trochę \"depnąć\" to niestety można się jedynie uśmiechnąć i pożartować:P Prędkość maksymalna tego auta to około 140km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje dobrze, nie ma problemów z wrzucaniem biegów. Bardzo fajne są biegi drugi i trzeci gdyż mamy na nich dość spory zapas osiąganej prędkości.
3,0
Układ jezdny
Samochód jest lekki, prowadzi się dobrze. Zimą spokojnie można \"poświrować\" na ręcznym.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie jest bardzo dobra. Auto jest krótkie, także nie ma problemu z parkowaniem czy innymi manewrami.
4,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o ergonomie to jest OK. Wszystko mamy w zasięgu wzroku i nie trzeba się długo głowić nad znalezieniem czegoś.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim aucie miałem dość spory problem z parującymi szybami... nie wiem czego to była wina. Zimą jak się nagrzeje jest ciepło, latem przy otwartych oknach również jedzie się przyjemnie:D (pod warunkiem, że nie stoi się w korku i nie świeci na Ciebie centralnie słońce )
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
U kierowcy jest ok, chociaż jeśli z przodu siedzi dwóch dorosłych mężczyzn to przy zmianie biegów kierowca haczy o pasażera.. z tyłu trochę gorzej, ale jeśli przednie fotele nie są maksymalnie odsunięte do tyłu (co w moim przypadku gdy jestem kierowcą jest niemożliwe) to śmiało można wyruszać na przejażdżkę:D
4,0
Wyciszenie
Kilka osób na postoju przy zamkniętych szybach, wyłączonych nawiewach i radiu, oznajmiali mi, że auto mi zgasło, więc autko chodzi naprawdę cicho:) w trasie również nie słychać mocno silnika. Nawiew jeśli jest włączony na maksymalne obroty to jest dość głośny ale ogólnie jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy mojej jeździe czasem się dziwiłem, że samochód z takim małym silnikiem tyle pali.. czasem wychodziło mi nawet 9 litrów po mieście. Lecz przy normalnej jeździe, miasto od 6,5 do 7,5 , trasa 5,5-6,5 litra. Przegląd tradycyjnie - 100zł, naprawy nie są drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości i ceny, myślę, że nie jest najgorszy, a nawet jest dobry. Auta są stosunkowo niedrogie a za te pieniądze dostajemy po prostu, miejski, w miarę dobry, francuski samochodzik :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie przecieka mi szyberdach, kontrolka od ręcznego mi ostatnimi czasy nie gaśnie, przy zakupie, jedne z tylnych drzwi się nie otwierały od wewnątrz (usterka naprawiona od razu), miałem problem z odpalaniem auta, ale to była wina akumulatora(no chyba, że alternatora lecz tego nie wiem) poradziłem sobie z tym odłączając akumulator po każdym dniu w którym auto było przeze mnie używane. Małe ogniska korozji przy nadkolach i progach. Poza tym wszystko OK.:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest dość niezawodne, poważnego nic się nie stało, poza wymianą przegubu :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I