Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

Gluś, 15 lat temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W małym ciele wielki duch- elastyczny i zrywny silnik, bardzo niskie spalanie!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problemy z komputerem i immobiliserem. Serwis autoryzowany był bezradny, nie udało się skomunikować z komputerem auta. Wymagał \"rozbrojenia\" immobilisera
Zawieszenie : Dość częste wymiany końcówek stabilizatora i drążków kierowniczych (tanie!), po 130 tys. regeneracja tylnej belki skrętnej (horendalnie droga- 550 zł)
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to najmocniejszy punkt tego auta- mimo mikrej pojemności silnik jest elastyczny, a przy niewielkiej masie auta- zrywny. Bardzo mało pali, nawet szybciej poganiany. Na trasie czy w mieście to mistrz oszczędności. Zasięg na trasie dochodzi do 700 km.
3,0
Skrzynia biegów
Haczące biegi, zwłaszcza na zimno, ale nie psują się
5,0
Układ jezdny
Auto stworzone na polskie drogi- zawieszenie jest odpowiednio miękkie i komfortowe (o wiele bardziej niż nowych aut tej klasy), a przy tym auto dobrze trzyma się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
W trzydrzwiówce nienajlepszy widok do tyłu z powodu szerokich słupków C.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń ale i bez fajerwerków. Trochę za krótkie siedziska przednich foteli. Koło zapasowe pod podłogą bagażnika nie jest najlepszym pomysłem (zawsze brudne i ciężko włożyć)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odradzam czarne Clio 3d bez klimatyzacji i uchylnych tylnych szyb- bardzo się nagrzewa i z tyłu jest w lato nie do wytrzymania. Dość wolno nagrzewa się silnik w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co narzekać na przestrzeń wewnątrz. Jak na rozmiar auta jest bardzo w porządku
2,0
Wyciszenie
Auto jest ciche do 110km/h, powyżej, przy prędkościach autostradowych jest zbyt głośne, mimo że żwawy silnik chciałby więcej dość męcząca jest bardzo szybka jazda.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na poziomie idealnym- pomiędzy 5,5 a 6,5 l w lecie w mieście i 6,5- 7 l w zimie w mieście. Na trasie niezależnie od pory roku w okolicach 5,2l/100. Ceny napraw na ogół nie są szokujące, części dostępne i tanie. Swój wizerunek auto zepsuło u mnie 2 razy- uszkodzony immobiliser przy ok. 100000km (naprawa w serwisie miałaby kosztować 1200 zł, został w końcu dezaktywaowany u \"magika- elektryka\"), naprawa belki skrętnej przy 130 tys. kosztowała 550 zł po stargowaniu. Po 150 tys zaczęły się pojawiać drobne usterki- rozrusznik, pompa wspomagania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi nie są zbyt dokuczliwe- wymiana końcówek drążków kierowniczych co 20-30 tys, końcówek stabilizatora. Tarcze hamulcowe wytrzymały 130 tys. (dużo hamuję silnikiem), przy ok. 100 tys wysiadło łożysko pompy wspomagania, przy 150tys wysiadł rozrusznik. Naprawy nie były zbyt kosztowne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód zawiódł poważnie tylko raz- awaria immobilisera- okazała się bardzo trudna w naprawie- serwis autoryzowany w ogóle nie kumał o co chodzi- ich komputer nie czytał tego w aucie. Za naprawę zażądali orientacyjnie 1200 zł (1/3 warości auta). Zdecydowałem się odłączyć w ogóle immobiliser u magika- elektronika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I