Przez 10 lat użytkowania bez żadnej awarii. Ekonomiczny, dynamiczny (oczywiście w zakresie prędkości do 90 km/h:)), mimo że auto dziś ma już 19 lat.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bardzo elastyczna.
3,0
Układ jezdny
Clio jest bardzo lekkie, co sprawia, że bardzo łatwo wylecieć z drogi, a zakręty są najgorszym utrapieniem.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim Clio istnieje duża rozbieżność jeśli chodzi o spalanie. Potrafi palić od 4 do 9 litrów na 100 km, w zależności od stylu jazdy.
Na trasie przy spokojnej równej jeździe (piąty bieg, 85-90 km/h) potrafi zejść spokojnie do 4 litrów, przy normalnej, nieco cięższej nodze standardem jest 5,5-6,5 litra. W mieście ciężko jest się powstrzymać od jazdy dynamicznej, ponieważ wbrew pozorom 60 ryczących pod maską kucy potrafi rozpędzić renatę do 50 km/h w iście zaskakującym tempie - stąd przy jeździe miejskiej wynik w granicach 8 litrów. Najgorzej jest przy przekraczaniu prędkości 120 km/h - wtedy połyka paliwo niczym stary polonez; na ekspresówce czy autostradzie potrafi dobić do 9 l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zdarza się, aby wszystko było sprawne. Albo pływak w baku, albo prędkościomierz, albo spalone lampki na desce rozdzielczej, albo ogrzewanie. Jednak nie ma się co dziwić, skoro auto ma 19 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim aucie przez ponad 10 lat użytkowania (po 4 innych właścicielach) absolutnie nigdy nic poważnego się nie popsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]