Sympatyczny samochód, dla każdego. Niezawodność, niskie koszty eksploatacji oraz dobre właściwości sprawiają, że to naprawdę fajny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Silnik 1,2 normalnie jest oszczędny i cichy ale wystarczy dać mu wyższe obroty i dostaje niesamowitej mocy. Po prostu ma kopa.
W dodatku mimo wprawdzie małego przebiegu, nie bierze oleju, nie kopci, nigdy nie było nawet najdrobniejszej awarii. To świetny silnik i nie dziwię się, że Renault do dziś je montuje.
5,0
Skrzynia biegów
Jest precyzyjna i pewna. Nie ma zgrzytów ani stuków.
4,0
Układ jezdny
Dobry, Clio prowadzi się pewnie nawet przy dużych prędkościach. Jest wprawdzie trochę miękki co może przeszkadzać w przypadku naprawdę skatowanej nawierzchni ale w na co dzień jest wygodnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby i małe gabaryty zewnętrzne auta powodują, że problemów z np. parkowaniem nie ma.
4,0
Ergonomia
Materiały dobrej jakości, nie trzeszczą. Jakość wykonania przednia ale ostatecznie materiały są trochę zbyt delikatne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Samochód szybko się nagrzewa w zimie i łatwo go ochłodzić latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest miejsca nie mniej jak w dużym sedanie. Z tyłu trochę może brakować miejsca na nogi ale nawet wyżsi pasażerowie mogą spokojnie podróżować.
4,0
Wyciszenie
Przy niskich obrotach silnika wręcz nie słychać. Przy wyższych, do środka dochodzi niski, basowy dźwięk wydechu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli bez szaleństw to pali jak kartonowe pudełko. Wiadomo, że jeżeli będziemy cisnąć to będzie palił dużo więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdewastowanego Clio można kupić naprawdę za grosze. "Ciacha" już swoje kosztują ale za taki samochód to nie jest duża kasa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W podświetlenie zegarów z czasem przepalają się lampki ale jest ich na tyle, że nawet po dwudziestu latach zegary będzie widać.
Lekko doskwiera rdza. Jeśli źle eksploatujemy auto lub było bite, to będzie korodować. Najczęściej tylne nadkola i tylna część progów.
Jednak szlifierka i odpowiednie lakiery oraz chęć do pracy potrafią w jeden dzień doprowadzić karoserię to stanu doskonałego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem. Z tego co wiem również inni posiadacze usterek nie mają.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]