Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

x, 18 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Sredniawka, autko bardzo wygodne, dobre w prowadzeniu, zwinne, ale bardzo awaryjne. Gdyby nie to ze sie ciagle cos rozsypywalo, nie oddalbym go za zadne skarby, bo i ladne i wygodne, ale nie ma mocnych przy takich wydatkach, mozna olac komfort i przerzucic sie na cos solidniejszego.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pracuje raczej charakterystycznie z lekkim klekotem mimo, ze to benzyna. Przy pojemnosci 1,2 na gazie udawalo mi sie osiagac zawrotna predkosc 160km/h. Silnik rozsypał się z mojej winy, zerwał sie niewymieniany pasek rozrzadu. To pociagneło za sobą kolejne wady ktore wychodzily co ok. 10 tys. Najpierw rozrzad, potem rozrusznik, nastepnie uszczelka glowicy. Czyli okolo 3 wizyty u mechanika co okolo 3,5 miesiaca, laczne wydatki okolo 900 zl. I po tym wszystkim nadal cos stukał i ciekl olej.
3,0
Skrzynia biegów
Niestabilna, skacze przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Źle umieszczona piątka, trzeba sie pomeczyc zeby nauczyc sie ja plynie wrzucac.
4,0
Układ jezdny
Przez dwa lata wymienilem 2 razy koncowki drazka, sprezyny z przodu, łożyska, klocki. Laczny koszt 500 zl. Nie tak źle jak na dwa lata uzytkowania francuza.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność doskonala do przodu. Lusterka za małe o cofaniu po lusterkach zapomnij.
3,0
Ergonomia
Wszystko w twardym plastiku w dodatku w kiepskim kolorze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko paruja szyby, nawet przy malym deszczu. Nagrzewa sie slabo i dlugo, po okolo 1,5 roku padl silnieczek od nawiewu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochod tej wielkości wysmienicie, bardzo duzo miejsca z przodu, z tylu w miare wygodnie moze siedziec tylko 2 osoby.
4,0
Wyciszenie
Do 90 km/h jest dobrze powyzej 100 przestajesz slyszec wlasne mysli, chociaz i tak nie jest tak zle jak na auto z tego rocznika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gazu na miescie spala 13 litrow, na trasie 9-10. Jak na silnik 1,2 przecietnie. Ale ja mam cegle zamiast nogi, wiec to tez moze byc przyczyna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc jak za ta cene jest calkiem niezla, w koncu Clio mozna kupic juz za 2.500, maly klopocik za mala cene;)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Źle, od skrzypienia plastikow, do elektryki. Idiotycznych szpar w szyberdachu, listewek bocznych na plastikowe zatrzaski ktore przy uderzeniu torba z zakupami odpadaly.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W powazne usterki wlozylem 1400 zl, wymienialem je powyzej. I to jeszcze i tak bylo zrobione tylko tak zeby sie jakos tam trzymal. Na dwa lata uzytkowania to źle.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio I