Inne
: Całe auto okazało się pozytywnym zaskoczeniem. Kupując Renault przypuszczałem, że istnieje ryzyko częstszych awarii. Tymczasem Clio nigdy nie zawiodło.
5,0
Całokształt
Ogólnie rzecz biorąc z Clio byłem zadowolony, gdyby jeszcze miało nieco mocniejszy silnik, przynajmniej 1.4, moim zdaniem to minimum dla kogoś kto lubi jeździć, a z auta korzysta więcej w trasie niż w mieście. Bo do miasta w zupełności 1.2 wystarczy. Clio jest samochodem komfortowym i dość ładnym, gdybym kupował auto tej wielkości, zdecydowałbym się ponownie na Clio.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.2 E5J jaki miałem w moim Clio był przerażający, wyprzedzanie dostarczało więcej adrenaliny niż skok na bungee... Przeważnie przy tym manewrze zawsze trzeba było korzystać z górnego zakresu obrotów tj. powyżej 4 tys obr/min. Prędkości podróżne- w okolicy 110 km/h jadąc w dwie osoby po cierpliwym rozpędzaniu. Spalanie też niezbyt zadowalające, około 10 litrów gazu na 100 km jednak ze względu na krótką skrzynie biegów to i tak jeszcze nie jest tragicznie. Za to bezawaryjność wzorowa, nigdy nie miałem z nim najmniejszego problemu. Mimo tych kilku wad , które wymieniłem, silnik Clio idealnie pasuje na jazdę do miasta, sprawia wrażenie dynamiczniejszego niż choćby 1.8 w moim aktualnym aucie- Lagunie. Ale tylko do prędkości 90 km/h, powyżej dynamiki zaczyna brakować.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzja skrzyni bez zarzutu, żadnych awarii czy też innych problemów ze skrzynią, nawet wycieków co w Renault jest raczej jednak uznawane za nieodłączny element konserwacji podwozia.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo i wygodnie jak w żadnym innym aucie tej wielkości z tamtego okresu. Albo i w nowszym... Nadwozie dość mocno przechylało się na zakrętach ale nie odbierało to pewności prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała, zawsze można było zaparkować na centymetry.
5,0
Ergonomia
Każdy kto do tej pory używał innych aut francuskich lub japońskich powinien bez trudu dać sobie radę z obsługą Clio, wszystko jest proste i czytelne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po wymianie nagrzewnicy (koszt 60 PLN, wymiana we własnym zakresie) było naprawdę dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 170 cm miejsca dla kierowcy sporo, dopiero powyżej 185 zaczyna być ciasno za kierownicą Clio. Jeśli z przodu siedzi osoba o wzroście 170 cm to z tyłu taka sama powinna się czuć komfortowo. Nawet w 3 drzwiowej wersji jaką miałem.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza na dość dobrym poziomie, porównując z innymi autami to jest tu ciszej niż np w Seacie Cordoba 1.4 MPI choć silnik w Clio przy 100 km/h kręci się 3500 obr/ min
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena ubezpieczenia to niewątpliwie zaleta wersji 1.2, zużycie paliwa jest w porządku jak ktoś jeździ na benzynie, można osiągnąć 6 litrów na setkę w cyklu mieszanym, przy instalacji gazowej jeśli jest to najprostsza odmiana tegoż urządzenia niestety spalanie będzie zawsze w okolicy 8-10 litrów gazu na 100 km. A to tyle co w większym Renault 19 1.8 95 KM, które jest w stanie zapewnić przyzwoitą dynamikę. I mniejszy stres przy wyprzedaniu. Ceny części w obecnej chwili są na przyzwoitym poziomie a dla kogoś kto jest w stanie sam dokonywać ewentualnych napraw Clio będzie wdzięcznym autem, jest idealne na pierwsze auto dla osoby która szuka czegoś innego niż golf 2 a nie ma zbyt wiele do wydania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przez to, że Renault mają opinie aut awaryjnych o przeciętnej jakości, można kupić dobre i młode ( w porównaniu do np. golfów w podobnej cenie) auto za nieduże pieniądze. Jak ktoś nie ma uprzedzeń do samochodów innych niż niemieckie to powinien być z Clio zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak kupiłem Clio to musiałem wymienić kilka żaróweczek od podświetlenia wnętrza, oprócz tego wymiana nagrzewnicy bo stara nie zapewniała jakiejkolwiek temperatury wewnątrz auta w zimie. Po za tym niezawodnie przez 30 000 km przejechane w ciągu roku i 3 miesięcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek pomimo bardzo intensywnej eksploatacji. I to w aucie które miało 16 lat...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW
[l/100km]