Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

Dża - piti_88@interia.pl, 14 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo, bardzo wysoki komfort jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Częste wykwity korozji. Blacha delikatna. Niestety duży minus tego auta.
Układ hamulcowy : Clio I ma bardzo słabe hamulce! Dopiero po 1996 roku zostało to naprawione.
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto do nauki jazdy. Wdzięczne. Jeżdżę 3 samochodami. Clio. Audi 80 B3 i Daihatsu Charade. Jest z nich najcichsze, najwygodniejsze i najbardziej uniwersalne. Daje sobie radę w górach jak i nad morzem. Nie straszne są wysokie krawężniki i polne drogi.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest dobry. Niestety jest wymagający. Uważam, że na jazdę miejską wystarczy w 100%. Jeździłem nim wielokrotnie autostradą A4 w 3-4 osoby. Nie pocił się przy 120-130 km/h. Jego prędkość MAX to jakieś 160 km/h. Jak na stare 1.2 bardzo ładny wynik. W ok. 5,5s rozpędza się do 60 km/h przy dwóch osobach na pokładzie. Wystarczający wynik.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa dobrze. Biegi wchodzą bardzo delikatnie. Właściwie czasami nie jestem pewny, czy dobrze wskoczył ;) Jak to w Francuzach potrafi pogrymasić na wstecznym. Ale i to niezbyt często. Ostatnio sprzęgło domówiło mi współpracy. Koszt wymiany to 160 zł za część(sprzęgło, docisk, łożysko oporowe) + 350zł za montaż. Nie jest źle.
5,0
Układ jezdny
Autem jeździ się bardzo wygodnie. Przepływa się nad dziurami. Niestety, trzeba często ustawiać zbieżność. Mój model nie posiada wspomagania, ale absolutnie nie przeszkadza mi to w manewrach. Jeździ się z przyjemnością. Zawieszenie należy często regenerować - coś za coś. Najczęściej zużywają się tuleje tylnej belki, końcówki drążków i poduszki amortyzatorów.
Komfort
4,0
Widoczność
Z widocznością jest już różnie. Przez przednią szybę widać wszystko dobrze. Z tyłu nie ma co narzekać. Niestety, lusterka boczne są beznadzieje. Nic w nich nie widać, do tego mają ogromne \"ślepe pole\" na czym wielokrotnie było mi dane już się przejechać... Trzeba się odwracać.
5,0
Ergonomia
Auto jest niezwykle ergonomiczne. Z łatwością mieści 4 osobową rodzinę. Z przodu fotele pół-kubełkowe zapewniają b.dobre trzymanie w zakrętach. Z tyłu, mimo że posiadam wersję 3D jest dużo miejsca na nogi. Pasażerowie posiadają dużo przestrzeni nad głowami - dzięki temu nawet wysokie osoby (mam 186cm wysokości) czują się wygodnie, czego nie mogę powiedzieć o Audi 80, gdzie głową prawie dotykam sufitu. Bagażnik jest bardzo duży i pojemny. Spokojnie zapakujemy w nim niezbędne rzeczy na wakacje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli już wentylacja działa, to nie ma z nią problemów. Niestety, bardzo lubi się psuć. Psuje się bezpiecznik nagrzewnicy (ciężko dostępny), przepalają spirale, kostka przy układzie sterowania.. Czasami zapychają się spiralki zasilane wodą z chłodnicy, przez co nie leci ciepłe powietrze do kabiny. Wszystko da się naprawić kawałkiem druta w garażu. Dlatego nie jest źle. Kratki wentylacyjne są rozmieszone w sposób przemyślany. Siła pędu powietrza jest odpowiednia. Więcej nie trzeba. Ogólnie plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno znaleźć inne auto klasy kompaktowej z taką ilością przestrzeni. Jest wygodnie, cicho i komfortowo. Po złożeniu tylnych foteli zmieniamy auto w van-a. Można spokojnie przewieść pralkę, lodówkę, telewizor, małą szafkę czy nawet 2 rowery górskie (trzeba jedynie odkręcić przednie koła). Niech ktoś mi pokaże inne takie auto ;)
5,0
Wyciszenie
Jak na auto z przedziału cenowego 2000-3000zł wyciszenie jest idealne. Silnik przy włączonym radiu jest prawie nie słyszalny. Amortyzatory pracują cicho. Można nawet na autostradzie słuchać radia. Nic dodać - nic ująć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do ekonomii jest już różnie. W mieście pali ok. 9-10l. Na trasie 8l.Raczej nie mniej. Jest to co prawda sterowany silnik komputerowo - ale stary silnik. Cudów nie osiągniemy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek cena- jakość jest niezwykle korzystna dla konsumenta. Za 2000zł można kupić zadbane Clio, czyste w środku z el.szybami, centralnym zamkiem, szyberdachem, halogenami i komputerem. Mój egzemplarz kosztował 1300zł (!!). Jeździłem nim rok bezusterkowo. Więcej dodawać nie trzeba.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi potrafią się psuć, ale nie unieruchamiają auta. - Czasami dmuchawa odmawia pracy - Woda dostaje się do halogenów - W zimie padają siłowniki w klapie bagażnika - Cieknie szyberdach
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- Dość częste awarie zawieszenia (kończysz robić jedno, robisz drugie) - Problemy z układem sterowniczym (brak zbieżności,stukanie i pukanie na drążkach) - RDZA

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio I