Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

mjesik4@gmail.com, 14 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezniszczalny i bardzo ekonomiczny. Mimo tylko 55 km świetnie sobie radzi w mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ruda... niestety ale wiek robi swoje.
Zawieszenie : Miękkość zawieszenia i polskie drogi jednak trzyma się bardzo dobrze.
4,0
Całokształt
Daję z czystym sumieniem ocenę 4+. Dobre autko dla początkujących, mało pali, mało się psuje, części tanie. Bardzo polecam, chociaż moim marzeniem jest większe autko Mercedes E-klasa, S-klasa czy BMW 5 czy 7 to cieszę się że na pierwsze autko wybrałem właśnie ten model.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobry, 55km nie może być idealnym motorem jak na dzisiejsze czasy, lecz zupełnie wystarcza. Co najważniejsze jest mało awaryjny. Nie bierze oleju, zawsze dojadę tak gdzie chcę.
4,0
Skrzynia biegów
Jeździłem mercedesem i nie wiele moje małe clio ma z nim wspólnego jednak skrzynia dobra. Biegi wchodzą ładnie nawet zimą, sprzęgło w miarę krótkie. Bez luzów na drążku.
3,0
Układ jezdny
Tutaj niestety gorzej. Zawieszenie za miękkie. Chociaż dobrze wywiera nierówności to jednak na zakrętach karoseria przechyla się niebezpiecznie na boki. Mimo 16 lat kierownica nie ma luzów, brak wspomagania nie przeszkadza.
Komfort
5,0
Widoczność
Małe autko, wszędzie się zmieści... Parkowanie czy przodem, czy też tyłem to przyjemność. Widać wszystko w każdą stronę.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Dobrze dobrane miejsce na przyciski. Nawiewy obsługuje się bez patrzenia. Miejsce na radio idealnie dobrane, chociaż wiele ludzi narzeka na to miejsce to niestety nie mogę się z nimi zgodzić. Stacje zmienia się idealnie, trzymając prawą rękę na drążku zmiany biegów wystarczy że wyciągnę palec i już mogę zmienić stację.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje jak piec kaflowy, trzeba skręcać ogrzewanie bo nie da się wytrzymać po pół godzinnej jeździe nie da się ręki przyłożyć do nawiewu bo parzy. Latem jak to latem bez klimy... Na szczęście mam szyberdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe auteczko miejsca z tyłu tyle co w Mercedesie w202. Z przodu też nieźle całkiem. Mam 180cm wzrostu i do chuderlaków nie należę, a mimo to jeździ mi się bardzo wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli chodzi o wyciszenie to niestety klasa auta nie zobowiązuje go do niczego ponad przeciętnego. Do 90km/h da się wytrzymać 90-120 już troszkę gorzej ale nadal znośnie. Powyżej 120 silnik wyje jak niedźwiedź (no może niedźwiadek)... Nie da się rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczne autko, właśnie dlatego go kupiłem. Na trasie nie pali nic :)... A w mieście prawie nic :)... Nie rozumiem po co ludzie do takiego auta jeszcze gaz wkładają, a potem narzekają, że nie jedzie. Gaz nieopłacalna sprawa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za około 2000 zł mamy elektryczne szyby, szyberdach, wspomaganie i nie psujący się silnik. Czego więcej wymagać ?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic się nie psuje. Jedynie korozja, ale kupujemy auto 16 letnie więc nie ma co się dziwić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I