Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

ziutas, 14 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 252 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza nadkoli
Układ elektryczny : Spalona kostka nawiewu
Zawieszenie : Uszkodzona końcówka drążka kierowniczego
4,0
Całokształt
Renault Clio jest świetnym autem dla każdego. Zarówno na dojazdy do szkoły / pracy, jaki i dłuższe podróże. Nie jest to demon prędkości, ale nie zostaje też w tyle. Spalanie jest znośne nawet dla biednego ucznia jak ja :D Ogółem bardzo przyjemne autko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek bez zarzutów. Elastyczny, osiągi jak na takie małe auto są przyzwoite, chociaż brakuje trochę mocy :)
4,0
Skrzynia biegów
Moja wiedza w tym zakresie jest niewielka, więc nie napiszę nic ciekawego. Aczkolwiek podoba mi się, że skrzynia chodzi dość twardo. Dobrze czuć, kiedy bieg jest już wrzucony, a kiedy nie (np. Opel Kadett, Ford Escort sprzed 1990r.)
4,0
Układ jezdny
Fajnie się prowadzi, choć na nasze drogi nie jest najlepszy. Francuskie zawieszenie jest wrażliwe na stan naszych dróg
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Widać wszystko, co trzeba. No może poza tylną szybą, która nie oferuje zimą zbyt dużej przejrzystości.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie powinno być, chociaż nie przypadło mi do gustu rozwiązanie z włącznikiem świateł długich i brak możliwości \"mrugania\"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma na co narzekać. Jak na razie wszystko działa. jedyną wadą jest słaby nadmuch na szybę i połamana regulacja przy wylotach powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na taki mały samochód przestrzeń jest naprawdę duża. W porównaniu do niektórych większych samochodów siedzi się w nim jak w limuzynie. Zarówno z przodu, jak i z tyłu. Tak samo w 5 osób.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety jest trochę gorzej. Słychać wyraźnie pracę silnika przy troszkę wyższych obrotach. A trzeba dodać, że aby sprawnie się poruszać, trzeba trochę przycisnąć ten mały, biedny silniczek :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj nie mam dużo do napisania, ponieważ jeszcze nie zmierzyłem średniego zużycia. Wiem tylko,że nie jest aż tak różowo, jak mogłoby się wydawać (z pobieżnych wyliczeń wyszło mi ok. 10l/100km w ruchu głównie miejskim, a do tego w zimie). Głównie przez małą moc i konieczność \"butowania\", żeby nie zostać obtrąbionym w mieście...
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu nie ma za wiele elektroniki, więc nie ma co się psuć. Jedynie zawieszenie nie najlepiej znosi nasze drogi. Ale da się to przeboleć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mojej krótkiej kadencji nie zdarzyła mi się jeszcze żadna poważna usterka. Poprzedni właściciel miał problemy ze szczotkami rozrusznika, i to chyba tyle... No może jeszcze poza rdzą na tylnych nadkolach, które nie są ocynkowane

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio I