Małe zwinne autko, za obecnie śmiesznie pieniądze. Moja wersja jest bogato wyposażona i wykonana z materiałów wysokiej jakosci. Naprawdę! W moim Clio nic nie skrzypi mimo 300 tys km i to nawet gdy jade po dziurawej drodze. Boczki drzwi z miekkiego plastiku (tylko niektóre wresje clio tak miały!) To przykre, ale szukając następcy dla mojego Clio prawie wszystkie współczesne samochody które ogladam sa gorsze jakosciowo-plastiki jak z tandatnych chinskich zabawek!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik naprawdę nieźle sobie radzi jak na 60KM,stłumionych jeszcze przez LPG. Jest bardzo cichy-jezdziłem już wieloma autami z silnikami benzynowymi i dieslami i szczerze mówiąc, nie ustępuje najnowszym konstrukcją w tej dziedzinie, a wiele dystansuje! Jest doskonały do jazdy w miescie, dla 2 osób. Poza miastem, brakuje mu juz tchu ale jest dość elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów! biegi wchodzą idealnie lepiej niż w Volvo v70 2.5d czy mowej astrze 1.7 cdti, czy golfie III 1.6 - tu akurat mam porównanie.
4,0
Układ jezdny
Jesli idzie o komfort to jest bardzo dobrze. Jezdze na miekkich oponach Pirelli o profilu 80. Na zakrętach jest \"miękkawo\" ale ekstremalnie komfortowo-tak lubie! Zawieszenie jest obecnie dosc ciche-to pewnie zasługa miekkich opon i profilu 80, bo znam \"clia wybite\" i ekstremalnie głośne. Zawieszenie słychać tylko na dużych dziurach, wtedy juz sobie z nimi nie radzi i stuka-jednak rzadko. V70 z2000r jest głosniejsze! Słabe hamulce-to istotna wada!
Komfort
5,0
Widoczność
We wszystkich kierunkach-bardzo dobrze!
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu rąk-klason nie w kierownicy tylko w przełączniku swiateł to bardzo dobry pomysł (przez wielu krytykowany jako dziwactwo francuzów :). W ten sporób nigdy nie uruchamiam niechcący klaksonu, co zdarza mi sie w innych samochodach.
Co do karoserii, to kilkunastoletnie auto juz niestety koroduje-najbardziej widać to na tylnich nadkolach-jednak to pewnie też wina złej naprawy blacharskiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację i 6 biegów wentylatora wiec mozna ustawić tak by było idealnie. Zimą ok, choć znam samochody które grzeją szybciej :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu znowu jest conajmniej dobrze, jest wiele samochodów nawet klasy Golfa czy nawet Volvo v50,które miejsca mają porównywalnie.
5,0
Wyciszenie
Do 90 km/h na 5-ce silnika prawnie nie słychać(mam samodzielnie zastosowane wyciszenie całej podłogi i drzwi) od 95 km/m silnik zaczyna być słyszalny i co dziwne najgłosniejszy jest przy 110 potem cichnie! ale szumy wiatru wieksze. Da sie spokojnie podrózować 120-130 i nie podgłasniać radia nastawionego przy 90km. Volvo v70 2.5d jest cichsze...ale nie sa to wartosci powalające..a klasa samochodów tak. Astra 1.7 cdti z 2007r jest głosniejsza, to samo Golf III 1.6...Dodam, ze wersja 1.2 jest cichsza od 1.4. Jednak nie każde Clio jest równie ciche, warto sie przejachać i samemu ocenic.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna... oj, jak dawno juz na niej nie jezdziłem, tak by mierzyć zużycie. Zaś gaz LPG 8.5-10 l/100km bez wzgledu na to czy jade z klimą czy bez. Nie jest zle :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Moje clio warte jest obecnie 3.5 moze 4.5 tys. a jezdzi najczęsciej wygodniej i ciszej niż wiele samochódów do których sie przymierzałem a za które trzeba mi bedzie zapłącic 30-40 tys.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To nie jest samochód który sie nie psuje, ale nigdy nie zawiódł w trasie. Paradoksalnie najbardziej szkodzą mu mechanicy, którzy nie bardzo znają sie na swym fachu i naprawiając jedno, psują drugie. Czesto psuje sie jednak zawieszenie przednie: łożyska kół, sworznie wahaczy, gałki układu kierowniczgo...torche tego i owego powymieniałem, ale ogólnie nie jest zle. Na szczescie wszystko tanie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW
[l/100km]