Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

jacwi@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 310 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : komfort jazdy i cichy silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : łożyska
Karoseria : rdza na nadkolach tylnich
4,0
Całokształt
Małe zwinne autko, za obecnie śmiesznie pieniądze. Moja wersja jest bogato wyposażona i wykonana z materiałów wysokiej jakosci. Naprawdę! W moim Clio nic nie skrzypi mimo 300 tys km i to nawet gdy jade po dziurawej drodze. Boczki drzwi z miekkiego plastiku (tylko niektóre wresje clio tak miały!) To przykre, ale szukając następcy dla mojego Clio prawie wszystkie współczesne samochody które ogladam sa gorsze jakosciowo-plastiki jak z tandatnych chinskich zabawek!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik naprawdę nieźle sobie radzi jak na 60KM,stłumionych jeszcze przez LPG. Jest bardzo cichy-jezdziłem już wieloma autami z silnikami benzynowymi i dieslami i szczerze mówiąc, nie ustępuje najnowszym konstrukcją w tej dziedzinie, a wiele dystansuje! Jest doskonały do jazdy w miescie, dla 2 osób. Poza miastem, brakuje mu juz tchu ale jest dość elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów! biegi wchodzą idealnie lepiej niż w Volvo v70 2.5d czy mowej astrze 1.7 cdti, czy golfie III 1.6 - tu akurat mam porównanie.
4,0
Układ jezdny
Jesli idzie o komfort to jest bardzo dobrze. Jezdze na miekkich oponach Pirelli o profilu 80. Na zakrętach jest \"miękkawo\" ale ekstremalnie komfortowo-tak lubie! Zawieszenie jest obecnie dosc ciche-to pewnie zasługa miekkich opon i profilu 80, bo znam \"clia wybite\" i ekstremalnie głośne. Zawieszenie słychać tylko na dużych dziurach, wtedy juz sobie z nimi nie radzi i stuka-jednak rzadko. V70 z2000r jest głosniejsze! Słabe hamulce-to istotna wada!
Komfort
5,0
Widoczność
We wszystkich kierunkach-bardzo dobrze!
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu rąk-klason nie w kierownicy tylko w przełączniku swiateł to bardzo dobry pomysł (przez wielu krytykowany jako dziwactwo francuzów :). W ten sporób nigdy nie uruchamiam niechcący klaksonu, co zdarza mi sie w innych samochodach. Co do karoserii, to kilkunastoletnie auto juz niestety koroduje-najbardziej widać to na tylnich nadkolach-jednak to pewnie też wina złej naprawy blacharskiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację i 6 biegów wentylatora wiec mozna ustawić tak by było idealnie. Zimą ok, choć znam samochody które grzeją szybciej :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu znowu jest conajmniej dobrze, jest wiele samochodów nawet klasy Golfa czy nawet Volvo v50,które miejsca mają porównywalnie.
5,0
Wyciszenie
Do 90 km/h na 5-ce silnika prawnie nie słychać(mam samodzielnie zastosowane wyciszenie całej podłogi i drzwi) od 95 km/m silnik zaczyna być słyszalny i co dziwne najgłosniejszy jest przy 110 potem cichnie! ale szumy wiatru wieksze. Da sie spokojnie podrózować 120-130 i nie podgłasniać radia nastawionego przy 90km. Volvo v70 2.5d jest cichsze...ale nie sa to wartosci powalające..a klasa samochodów tak. Astra 1.7 cdti z 2007r jest głosniejsza, to samo Golf III 1.6...Dodam, ze wersja 1.2 jest cichsza od 1.4. Jednak nie każde Clio jest równie ciche, warto sie przejachać i samemu ocenic.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna... oj, jak dawno juz na niej nie jezdziłem, tak by mierzyć zużycie. Zaś gaz LPG 8.5-10 l/100km bez wzgledu na to czy jade z klimą czy bez. Nie jest zle :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Moje clio warte jest obecnie 3.5 moze 4.5 tys. a jezdzi najczęsciej wygodniej i ciszej niż wiele samochódów do których sie przymierzałem a za które trzeba mi bedzie zapłącic 30-40 tys.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To nie jest samochód który sie nie psuje, ale nigdy nie zawiódł w trasie. Paradoksalnie najbardziej szkodzą mu mechanicy, którzy nie bardzo znają sie na swym fachu i naprawiając jedno, psują drugie. Czesto psuje sie jednak zawieszenie przednie: łożyska kół, sworznie wahaczy, gałki układu kierowniczgo...torche tego i owego powymieniałem, ale ogólnie nie jest zle. Na szczescie wszystko tanie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio I