Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

sad222@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. W zamierzeniu miało to być auto na 3-4 lata, wytrzymało 8, na przeglądach wszyscy się dziwią że jest w takim stanie, wygląd się nie starzeje zbyt szybko i łatwo go uatrakcyjnić, auto niezawodne, nawet jak coś padnie to i tak jedzie dalej :D POLECAM!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : lewe przednie łożysko do wymiany co 2 lata. Wina półosi przedniej - była skrzywiona/
Układ elektryczny : przełącznik nadmuchu - padał po trochu aż przestał wogóle łączyć, ale dało się go zrobić domowym sposobem i aktualnie działa
Karoseria : tylne lewe nadkole - w autach z lat 91-95 nagminne gnicie tego miejsca
4,0
Całokształt
Fajne, megatanie aktualnie auto, które nas nie zje z kosztami. Polecam wszystkim do miasta i początkującym kierowcom. Najlepiej jednak wersję 1.4 z gazem i jeździmy za darmo :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Mały jednopunkt więc trudno wymagać zbyt wiele. Dobrze elastyczny na niskich biegach. Idealny do przewozu 1-2 osób bo przy większej ich liczbie lub załadunku ledwo daje sobie rady, robi się strasznie mułowaty. Za to nie ma z nim problemów, nic nie cieknie, nic nie stuka, nic się nie psuje.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie i bardzo dobrze wchodzące przełożenia, inni producenci mogą się uczyć. 5-ty bieg typowo oszczędnościowy
4,0
Układ jezdny
Trochę za miękki na nasze drogi, ale wygodnie się jeździ i dobrze tłumi nierówności, niestety szybko padają gumy w tylnym zawieszeniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać każdy róg autka, mieści się wszędzie bez większych problemów, łatwo się parkuje
4,0
Ergonomia
Najsłabsza wersja - RL, z zapalniczką tam, gdzie następne wersje miały już środkowy wylot nadmuchu, którego baardzo brakuje. Reszta na swoim miejscu. Bardzo duży bagażnik jak na tą klasę aut, pojemny, a po rozłożeniu tylnej kanapy to już małe autko transportowe :D
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepełko dość szybko się rozchodzi nawet w zimie, w lecie chłodzenie niewystarczające. Bardzo szybko pada regulator mocy dmuchawy, najlepiej zastąpić go nieorginalnym, kupionym w sklepie z elektroniką
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na małe autko miejsce przestrzeni jest całkiem sporo. mimo sporych rozmiarów (190cm, 130kg) jeździło mi się nim wygodnie. Z tyłu ciasno, ale na 4 osoby wystarczy. trochę zbyt niski jest i ma za krótkie fotele.
4,0
Wyciszenie
do 15 urodzin było ok, potem zaczęły się stuki i puki. bardzo hałasuje układ wydechowy w którym często wypadają dziury, najlepiej od razu wymieniać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,4 litra na trasie to rekord, 5,5 standard. Miasto 6,5 - 7,5, korki w zimie - 8. Ceny napraw śmiesznie niskie, nowe tarcze od 40zł, klocki od 30, kable WN od 40, świece od 32, trochę ciężko się go naprawia samemu(eh te francuskie rozwiązania) ale w warsztatach też nie jest to drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrą Cliówkę kupimy już za 2 tyś złotych... nic tylko brać i jeździć :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi denerwujące. A to nagrzewnica nie łączy, albo zapalniczka padnie, albo rdza wyjdzie małą plamą w dziwnym miejscu i się nie da usunąć, albo zrobi się dziurka na łączeniu blach w bagażniku i po deszczu mamy stawek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
8 lat w kraju, nigdy nie zawiódł. Nawet jak półośka wypadła to dojechał na niej do mechanika (3km). Raz stanął konkretniej, pękł wąż chłodzenia, wystarczyło go skrócić nożem i zalać wodą destylowaną i już jechał dalej. Jedyną wadą było szykie zużywanie się lwgo łożyska, okazało się że półoś była skrzywiona gdzieś na polskich drogach i stąd szybkie zużycie. Pod tym względem autko bije na głowę mojego aktualnego Escorta mkVII

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio I