Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

adamboro@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
3,31
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak się jedzie samemu i wyczuje już silnik to można dosyć dynamicznie jeździć nie przekraczając 7 litrów benzyny na 100 km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Nie dzałająca tylna wycieraczka i ogrzewanie szyby.
Karoseria : 13 letnie auto - trochę rdzewieje tylne dadkole i dolne krawędzi drzwi.
Układ hamulcowy : Raz pękł przy ostrym hamowaniu wężyk i wyciekł płyn hamulcowy - BRAK HAMULCÓW
3,0
Całokształt
Ogólnie auto nie jest złe, myślałem, że będzie gorsze. Przyjemnie się jeździ, w środku nic nie skrzypi, choć możliwe, że jest to zasługa tego, że według moich spostrzeżeń poprzedni właściciel musiał trochę wygłuszyć deskę rozdzielczą. Przy spokojnej jeździe auto dosyć ekonomiczne i stosunkowo tanie w naprawach. Rozrząd jakieś 150-200zł sprzęgło 300zł. Autem z tym silnikiem dobrze się jeździ w maksymalnie 2 osoby, przy większej ilości nie ma już mowy o wyprzedzaniu, chyba, że malucha albo rowerzystę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeśli tym autem jedzie jedna osoba to jest w miarę dynamiczny i dosyć elastyczny przy spokojnej jeździe. Dynamiczny jeśli chodzi o wyprzedzanie, ale trzeba wyczuć auta w jaki sposób wyprzedzać autem z takim słabym silnikiem. Elastyczny jeśli jedziemy spokojnie to poniżej 60-70km/h nie trzeba redukować z 5 biegu na 4.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa dobrze i precyzyjnie choć czasem zdarzają się opory przy wrzucaniu wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Samochód dosyć miekki, ale na naszych drogach to chyba plus. Amortyzatory po przejechaniu przeze mnie 45tys. km nadal sprawne, a nie wiem kiedy były wcześniej wymieniane. Na seryjnych oponach (oczywiście jeśli chodzi o rozmiar opony) trochę się ślizga przy większych prędkościach na ostrych zakrętach, ale i tak jestem zaskoczony (oczywiście pozytywnie) jak dobrze się trzyma drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność dosyć dobra, minusem jest źle pomyślane umiejscowienie trzeciego światła stopu na tylnej szybie - jest na środku przy górnej krawędzi szyby, więc zasłania jadące z tyłu auta jeśli są w dalszej odległości.
4,0
Ergonomia
Ergonomia jak na 13 letnie auto dobra, trochę tylko denerwuje nisko umieszczony włącznik halogenów i klakson w manetce od kierunkowskazów - jak się znienacka go użyje to nie ma siły by nie włączyć kierunkowskazu. Brak elektryki szyb i lusterek denerwuje, ale tego raczej nie można wymagać w 13letnim aucie w wersji RN.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze bardzo szybko można nagrzać nawet zimą po długim postoju - pewnie to zasługa małego silnika, który szybko nabiera temperatury. Wentylacja dobra, ale latem odczuwa się brak klimy lub chociaz szyberdachu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla wysokiej osoby nie brakuje z przodu, z tyłu trochę gorzej, ale da się przeżyć. Mam prawie 2m wzrostu i na miejscu kierowcy miejsca mi nie brakuje, ale przy dłuższej jeździe odczuwa się zmęczenie nóg spowodowane krótkim siedziskiem foteli.
3,0
Wyciszenie
Samochód dosyć cichy do prędkości 90km/h powyżej tej granicy już jest głośniej, bo mały silniczek żeby szybciej jechać musi mieć obroty niestety.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na trasie 90-110km/h 5,5l W mieście jakieś 6,5l Moje zużycie przy dość dynamicznej jeździe oscyluje w granicach 6-6,5l
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość za tą cenę czyli na teraz jakieś 3500zł według mnie dobra. Czy kupiłbym to auto jeszcze raz? Kupiłbym, ale z mocniejszym silnikiem i klimatyzacją :-)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przetarty kabel w wiązce elektrycznej na złączeniu karoserii z klapą bagaznika - nie działa tylna wycieraczka i ogrzewanie tylnej szyby. Co jakieś 20tys. trzeba wymieniać końcówki drążków.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ostatnio zawiodły mnie hamulce - pękł wężyk i hamulce zniknęły, na szczęście obyło się bez ofiar w ludziach i zero zniszczeń materialnych :-) Raz regulator napięcia - konieczna wymiana. Tak aby auto stanęło i nie chciało jechać jeszcze się nigdy nie zdarzyło (oprócz przypadku kiedy odkleiła się okładzina od szczęki hamulcowej, ale to już wina jakości szczęk, a nie samego auta) Poza tym wyciek oleju z miski i z simeringa od strony skrzyni.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio I