Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

Kamil83, 16 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jestem całkowicie zadowolony.Silnik chodzi jak przecinak.Samochód posiada oryginalny lakier,brak śladów korozji na podwoziu jak i nadwoziu.Wnętrze samochodu bardzo zadbane(jak 2-letnie auto).Mało pali,niskie koszta utrzymania.Kolega lakiernik ostatnio wypolerował cale nadwozie i auto wygląda jak nówka.Auto kosztowało mnie 150Euro + opłaty wiec nie mogę narzekać :P
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód kupiłem z przebiegiem 110000km.Po 140000 km silnik sprawuje sie znakomicie,pali na dotyk.Silnik chodzi rowniutko, cicho.Pomimo dużego przebiegu silnik nie bierze oleju(no może jakieś śladowe ilości,chociaż pomiędzy wymianami oleju stan na bagnecie jest zawsze taki sam).Samochód sprowadzony z Niemiec od pierwszego właściciela (kobiety),która regularnie samochód oddawała do serwisu na wymiany oleju,płynów itp.Wszystko udokumentowanie.Samochód wielokrotnie przemierzał trasę Polska-Niemcy (1000Km) i nigdy nie zawiódł.Ostatnio śmigałem ta trasa tydzień temu(1000km w 9 godz.)W samochodzie wymieniam systematycznie olej,filtry,uzupełniam płyny.Te podstawowe czynności eksploatacyjne oraz spokojna jazda bez żyłowania silnika dają gwarancje niezawodności i długowieczności jednostki napędowej.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bezproblemowo,miękko,lekko. bez żadnych odgłosów.
3,0
Układ jezdny
Padły 2 razy łożyska w przednich kolach ,ale podobno te typy tak maja ;) Tak mówił mi kuzyn pracujący w serwisie Renault w BRD.Pierwsza wymiana od razu po zakupie samochodu.Druga wymiana po kolejnych 20 tys.km częściowo z mojej winy gdyż samochód stal cala zimę nieużywany,łożyska dostały trochę wilgoci i sie zapiekły.Poza tym zawieszenie dosyć miękkie.Wymieniłem tez sworzeń w lewym przednim wahaczu(sworznie te padają na polskich drogach).
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność w tylnej szybie i lusterkach.
3,0
Ergonomia
Trochę irytują mnie zgrzyty plastyków dochodzące z tylu samochodu.Poza tym dobry dostęp do wszystkich elementów kokpitu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa rewelacyjnie,po przejechaniu krótkiego odcinka z nawiewów bije cieple powietrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto pomimo małych rozmiarów jest stosunkowo duże w środku.Problemy pojawiają sie gdy tylna kanapę zajmują osoby (>185cm) ale czego można wymagać od malej Clio´awki .
3,0
Wyciszenie
do 120Km/h jest cicho ,później robi sie głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa (stala predkosc 120-130km/h) 6,5 litra; miasto 7,5-8l.Na taki motor to normalka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na tak niezawodne ,proste i tanie w eksploatacji auto cena nie wygórowana.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 x łożyska przednich kol,1x sworzeń przedniego wahacza.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio I 1.2 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio I