Po pierwszym roku użytkowania mogę z całą pewnością stwierdzić, że auto jest dla mnie idealne. Gabarytowo nie za małe nie za duże (dla 3 osobowej rodziny wystarczające). Skrzynia biegów EDC rewelacyjna, wysokie zawieszenie sprawdza się w ruchu miejskim i na bezdrożach. Spalanie w trasie na poziomie 6 l /100 km, miasto około 7 l.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 120 KM świetny w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów EDC. Jednostka cicha o estetycznej pracy i dynamiczna. Jak na taką masę auta idealna.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to same superlatywy. Możliwość przełączenia w tryb manualny (a raczej półmanulany) jest udanym zabiegiem. Bardzo fajnie zestrojona i podczas np. przyspieszania dość szybko reaguje schodząc biegi niżej tym samym podciągajac obroty.
5,0
Układ jezdny
Captur dobrze trzyma się drogi i na łukach nie wychyla się na boki. Polecam koła 16" gdyż jest większy komfort jazdy niz przy większych i niższych profilach opony. Auto radzi sobie w umiarkowanym terenie typu leśne i polne drogi. Z racji braku 4x4 i opony szosowe nie zdecydowałem się na większe eskapady ale to mi jest zbędne w użytkowaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dość dobra chociaż mogła być lepsza do tyłu (mała szyba tylna i dość szerokie tylne słupki) ograniczają widoczność. Sprawę poniekąd zaciera obecność czujników cofania i w opcji można dkupić kamerę ale mi wydała się zbędna - dobre ustawienie lusterek i czujniki po wyczuciu auta nie stwarzają aż takich problemów.
5,0
Ergonomia
Jest wszystko co powinno być na swoim miejscu i pod ręką. System MediaNav dość precyzyjny, sterowanie klimatyzacją i radiem pod ręką. Dobre cyfrowe radio i olbrzymia szzuflada w miejscu schowka - żona chowa tam swoją torebkę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z racji średnich gabarytów auta, Captur dość szybko nagrzewa się wewnątrz. System szybkiego rozmrażania radzi sobie dość dobrze. Mogało być lepsza rozmieszczenie nawiewów na przednią szybę. Po około 15 minutach jazdy z 3 osobami dopiero znikają zaparowania po bokach szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Captur ma wystarczająco miejsca dla 3 - 4 osób. U nas dwoje dorosłych po 178 i 170 cm wzrostu i syn przy 172 cm siedzimy wygodnie. Pozycja za ierownica b. dobra (sporo opcji regulacji) oraz duże lusterka boczne robią dobrą robotę.
5,0
Wyciszenie
Captur z silnikiem 1.2 benzyna jest dość cichy i estetycznie pracuje. W wewnątrz praktycznie go nie słychcać chyba że przyspieszaamy a skrzynia schodzi na biegi niżej i podkręca obroty silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na trasie przy średniej80 - 90 km/h wyszło około 6 l natomiast w ruchu miejskim na podjazdach do pracy 3 km ponad 7 l. Porównując wcześniejsze swoje auta z silnikami benzynowymi wydaje się b. dobrym rezultatem przy automatycznej skrzyni i bez włązonego trybu Eco.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za wersję z automatem, automat klimatyzacją, czujnikami zmierzchu, deszczu, kartą hands free z przedłużoną gwarancją na 5 lat koszt zakupu był około 80 tys. co jest dobrą ceną za tak wyposażone nowe auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po ponad 12 tys. i roku użytkowania nic autu nie dolegało. Wymagało tylko paliwa i koniec. Według zaleceń po 5 tys. wymiieniłem tylko olej i zrobiłem szybki przegląd - po którym wyszło, że Captur nie wymaga dodatkowych zabiegów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Nic z autem się nie działo i jestem zadowolony z zakupu co potwierdza moje użytkowanie. Ogólnie warto bo na tle Mokki i S-Crossa wypada bardzo dobrze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe EDC 120KM 88kW
[l/100km]