Captur bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Zarówno 120 KM silnik radzi sobie wyśmienicie ze skrzynią automatyczną. Wszystko to czego chciałem jest i auto spełnia w 101% moje oczekiwania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 120 konny radzi sobie nadwymiar dobrze i jest dość ekonomiczny jak na auto ze skrzynią automoatyczną. fajną sprawą jest możliwość manualnej możliwości zmiany bbiegów i samemu sobie kręcić pracę silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia rewelacyjna. Polecam każdemu EDC - bardzo płynnie pracuje w przełączeniu na automat a kiedy potrzebuje podkręcić obroty przełączam na manual i jest rewelacja.
5,0
Układ jezdny
Captur doskonale sobie radzi z wybieraniem nierówności a na zakrętach dość dobrze trzyma się jezdni. Kilka razy wybrałem się w teren (polno/leśny) i wysokie zawieszenie dało możliwość bezprolemowo pokonywać niedogodności w terenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dość dobra chociaż żona narzeka, że do tyłu mogłaby być lepsza. Mi natomiast wystarczy gdyż ja jeżdżę na lusterkach bocznych i czujnikach a żona na lusterku wstecznym wewnętrznym i niekiedy w pozycji półobróconej - no ale cóż technika a tachnika.
5,0
Ergonomia
Koszt zużycia paliwa w średnim cyklu na poziomie 6,8 l/100 km przy silniku z automatyczną skrzynią biegów wydaje się być dobrym wynikiem. W trasie udało mi się zejść poniżej 6 l/100 km ale przy spokojnej nieprzekraczającej 120 km/h jeździe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko super. Auto w deszczowe dni a włączoną automatyczną klimatyzacją po upływie kilku sekund nie zostawia zaparowanych szyb. Zimą jak to benzyna nagrzewa się szybko i po kilku minutach w aucie jest ciepło. Ogólnie jest OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto użytkujemy jako 3-osobowa rodzina (13-letni syn) i w zupełności wystarczy przestrzeni dla domowników. 4 osoby też bez problemu się mieszczą ii nie męczą. Trochę gorzej jest przy 5 osobach ale w moim przypadku takii transport był tylko raz.
5,0
Wyciszenie
Auto dobrze wyciszone i bez żadnych nieprzyjemnych odgłosów. Wszystko cicho i przyjemnie. Teraz już wiem, że auto francuskie komfortem jazdy bije na głowę niemieckie i azjatyckie auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 6,5 l/100 km i koszty przeglądu w seriwisie dość przystępne. Wymiana oleju po 5 tys. km była miłym zaskoczeniem gdyż z filtrem i olejem z usługą zamknąłem się w 300 zł z gratis autem zastępczym na godzinę oczekiwania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z Captura jestem bardzo zadowolony po wcześniejszym użytkowaniu VW Golfa, Opla Meriva i służbowym Hyundaiu jest to najlepsze auto. Za cenę 75 tys. doskonale wyposażony samochód ze świetną automatyczną skrzynią biegów EDC i kartą hands free to rewelacyjna oferta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z autem nic się nie działo. Nawet żadnej ****reli nie mogłem znaleźć a z reguły jestem dość upierdliwy i czepliwy ale w tym przypadku nic. Mogę polecić z czystym sumieniem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z autem nic się nie działo. Nawet żadnej ****reli nie mogłem znaleźć a z reguły jestem dość upierdliwy i czepliwy ale w tym przypadku nic. Mogę polecić z czystym sumieniem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe EDC 120KM 88kW
[l/100km]