Karoseria
: Na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach :)
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Nie tylko dobrze wygląda, ale też dobrze jeździ. Duży komfort jazdy i przyjemność z prowadzenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest ok. Bardzo cichy - na wolnych obrotach trudno go usłyszeć. Do 3 tys. obrotów naprawdę dobrze wyciszony. Poza tym elastyczny, ciągnie już poniżej 2 tys. obrotów, jedynie z przy jeździe z maksymalnym obciążeniem lekko odczuwalna turbo dziura. Nie dałem 5 gwiazdki z powodu spalania, ale o tym dalej :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie. Delikatny minus, że przy ruszaniu samochód chwilę zamula, a dopiero potem wyrywa do przodu. W normalnym trybie potrafi przeciągać obroty przy jeździe z górki - próbuje hamować silnikiem. Zaś w trybie eco późno redukuje biegi, przez co silnik ma za niskie obroty i jest przymulony.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest lekko twardy, przez co fajnie trzyma się w zakrętach - nie czuć za bardzo tego podwyższonego środka ciężkości. A przy tym niewielkie nierówności dobrze wybiera, jedynie na poprzecznych trochę kołysze. Układ kierowniczy nie daje zbyt wiele informacji dla kierowcy, ale da się przywyknąć. Za to auto przyjemnie się usztywnia w zakrętach przy większych prędkościach. Auto dosyć stabilne, nawet przy prędkościach autostradowych.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność bardzo dobra. Po bokach trochę gorzej - przydały by się trochę większe lusterka i monitoring martwego pola :) Z tyłu jest słabo, ale pomagają czujniki parkowania, a tym bardziej kamera cofania - w tym aucie bardzo przydatna.
4,0
Ergonomia
Większość funkcji jest tam,gdzie trzeba. Dostęp do systemu multimedialnego - mam R Linka - dobry. Korzystanie z tego systemu łatwe, nie wymaga dużo czasu do przyzwyczajenia. Podłokietniki w drzwiach niestety dość twarde. Podłokietnik między fotelami dostępny jedynie jako akcesorium - osobiście nie mam.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze, pod warunkiem, że jest włączona klimatyzacja i samochód nie pracuje w trybie eco. Czasami zdarzają się problemy z odparowaniem przedniej szyby - pomaga wtedy opcja maksymalnego nawiewu właśnie na przednią szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze - dla 4 osób naprawdę dużo - zarówno na nogi jak i nad głową. Jedynie, jeśli z tyłu podróżują 3 osoby, to robi się dość ciasno.
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo dobrze wyciszony, na niskich obrotach praktycznie niesłyszalny. Samochód również pozbawiony zbyt dużych szumów wewnętrznych, jeśli jedziemy do jakichś 120 km/h. Przy większych prędkościach robi się trochę za głośno, szczególnie, że silnik pracuje na ponad 3 tys. obrotów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj niestety nie jest łatwo. Nie jest to silnik, który sam z siebie będzie oszczędny. Jeśli chcemy, żeby tak było, sami musimy się do tego przyłożyć i wypracować odpowiedni styl jazdy - spokojny, Wtedy będzie spalał rozsądnie. W przeciwnym razie będzie spalał sporo więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze. Auto dobrze przemyślane, fajnie wykonane, funkcjonalne i dobrze wyposażone, Sprawiające dużo przyjemności podczas codziennej jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma zaledwie rok i przejechane niewiele ponad 16 tys. km, także nie ma mowy o żadnych usterkach, nawet mniejszych - przynajmniej w moim egzemplarzu :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak samo jak wyżej, żadnych poważnych usterek. Będę użytkował co najmniej przez kilka lat, także gdyby coś się zmieniło - nie daj Boże, to dam znać :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe EDC 120KM 88kW
[l/100km]