Oceniam na "dobrze" bo nie ma opcji "dobrze +". Auto jest przemyślane i posiada wiele zalet, podstawową jest komfort jazdy w ruchu miejskim i ciekawy design. Jakość wykonania dobra, ale nie ponadprzeciętna. Dobre spasowanie plastików, ale materiały użyte np. do wykończenia deski gorsze niż w poprzednim Clio, tam była przyjemna piankowa struktura, tu jest twardy plastik. Nie przystoi chyba, tym bardziej, że auto jest w pośredniej wersji wyposażenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik naprawdę bardzo dobry, ale na autostradzie pali jak smok. Do 130 kmh jest ok, powyżej spalanie sięga 9.5 - 11 l. W mieście autko pali niewiele, przyjemnie się prowadzi. Jak ktoś dużo jeździ w trasy odradzam ten silnik. Lepiej dCi.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie, bardzo dobrze zestopniowana - 6 biegów manual.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Sprężyście i pewnie w zakrętach mimo wysokiego środka ciężkości. Clio lepiej wchodzi w zakręty, ale Captur może więcej na krawężnikach i na wiejskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo, reszta ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko w r-linku. Ciekawy design, łatwa obsługa multimediów, fajny schowek w formie szuflady, chłodzony. Minus za brak podłokietnika w fotelu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super grzeje, bardzo szybko i dobrze schładza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu zaskakująco dużo miejsca, można przesuwać kanapę. Jest OK.
5,0
Wyciszenie
Wysoki poziom wyciszenia. Mimo iż auto jest wysokie nie słychać tak bardzo szumu. Silnik cichutki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie wysokie spalanie na autostradach byłoby super.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto adekwatne do ceny. W Renault można negocjować, są ciekawe promocje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje. Na szczęście.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
[l/100km]