Dla 3 osobowej rodziny auto świetne. Zwinne o podwyższonym zawieszeniu i super automatycznej skrzyni biegów z silnikiem benzynowym niemal 120 konnym - lepszego wyboru chyba nie ma (testowałem przed zakupem Opla Mokke, Suzuki GrandVitara i Peugeota 2008)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka benzynowa, którą posiadam ma niemal 120 KM radzi sobie bardzo dobrze z takimi gabarytami auta. Silnik cichy fajnie wkręca się w obroty w połączeniu ze skrzynią EDC.
5,0
Skrzynia biegów
Największe zaskoczenie pozytywne to skrzynia biegów. Automat EDC poprostu genialny. Gdy trzeba przyspieszyć fajnie redukuje biegi przez co Captur jest dynamiczny a skrzynia płynnie zmiania biegi praktycznie bez zauważenia. Fajną możliwością jest zmiana na skrzynie ręczną a raczej półautomayczną - można samemu regulować dźwignią góra/dół biegi - fajnie zwłaszcza zimą jak jest problem z wyjechaniem z zaspy.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi a i nieźle radzi sobie po drogach leśnych i gruntowych. Niestety miałem tylko kilka razy okazję jeździć polą droga ale zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami a pokonanie wysokich krawężników to pikuś.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra. Trochę gorzej jest z widocznością do tyłu. Mimo dużych lusterek bocznych przeszkadzają nieco słupki tylne i mała szyba tylna - prawdopodobnie względy bezpieczeństwa zmusiłu do zastosowania takich słupków. Pomagają w znacznym stopniu czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Auto bardzo ładne stylistyczne. Wewnątrz bardzo ciche i niemal przy większych prędkościach nie daje się słyszeć szumu powietrza. Bardzo dobrze wyprofilowana opływowość i sylwetka robi wrażenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto dośc dobrze wentyluje i szybko się nagrzewa. Mozna byłoby lepiej rozmieścić nadmuchy na przednią szybę. Ogólnie przy mrozie i zaszronionych szybach przy opcji max auto rozmraża się w ciągu 5 minut
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla naszej 3 osobowej rodziny auto ma wystarczającą miejsca. Praktycznie 3 dosorosłw osoby (14 letni syn) podróżują wygodnie. Pozycja za kierownicą wygodna z dobrą widocznością oraz możliwością regulacji kierownicy, siedziska czy oparcia. Podróż na wakacje poradziliśmy sobie bez dodatkowego mocowania bagażnika dachowego jaki kupiliśmy dodatkowo w promocji u dilera.
5,0
Wyciszenie
Auto ciche i przy prędkościach ponad 120 km/h jest dobrze wyciszone i nie dobiegają z zewnątrz wieksze szumy i odgłosy. Silnik racuje ciecho ale to benzyna więc chyba standard.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 6,5 litra na 100 km w trasie (bez wączonego trybu eco) i 7,5 litra na 100 km w mieście. Poza tym nic więcej co do kosztów nie było (no może płynem do spryskiawcaay)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tak wyposażone auto koszt 78 tyś jest bardzo dobre. Dostaliśmy automatyczną skrzynie biegów, kartę hands free - rewawlacja, automatyczną klimatyzację i czujniki deszczu i świateł. Wszystko co anm potrzeba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z autem jak na razie nic się nie działo. Żadnych nawet najdrobniejszych usterek. Wszysstko działa bez najmniejszwego problemu. Nić tylko lac paliwo i cieszycc się z jazdy Capturem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z autem jak na razie nic się nie działo. Żadnych nawet najdrobniejszych usterek. Wszysstko działa bez najmniejszwego problemu. Nić tylko lac paliwo i cieszycc się z jazdy Capturem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
[l/100km]