Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur I Crossover Facelifting

Robert S., 13 dni temu
Silnik 1.3 TCe 130 FAP 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur I Crossover Facelifting 1.3 TCe 130 FAP 130KM 96kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Z rzeczy pozytywnych zrywność silnika i przyśpieszenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Z uciążliwych rzeczy to ciągle pukająca tylna półka, którą trzeba podkleić uszczelką do okien plastikowych. Okazuje się, że ten model tak ma. Widocznie inżynierowie po zaprojektowaniu za krótko testowali albo nim nie jeździli.
4,0
Całokształt
Samochodem jeździ moja żona. Kolor samochodu to kość słoniowa z czarnym dachem, podoba się bardzo prawie wszystkim kobietom. W środku jest sporo miejsca jak na samochód typowo miejski. Z rzeczy trochę irytujących, to obudowa radia wykonana z black piano w połysku, które się palcuje i przyciąga kurz jak jasna cholera.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód dla żony wybrałem ze względu na mały silnik 1.3 i 130km oraz jazdę głównie po mieście i od czasu do czasu na trasę. Silnik jest bardzo dynamiczny i ładnie pracuje...Na tym koniec zalet, bo chleje jak smok wawelski. W mieście przy wyłączonym start/stop nie zejdzie się poniżej 10L i to przy braku dużych korków. Natomiast w okresie zimowym zanotowałem rekordowe zużycie paliwa 13.5 L . Kolejną rzeczą jest bagnet do mierzenia poziomu oleju, którym nie jesteśmy w stanie sprawdzić poziomu oleju, bo zawsze będzie olej rozmazany na bagnecie. Przy mnie panowie z ASO mieli problem z odczytaniem poziomu oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo lekko i płynnie. Biegi wchodzą z przełożeniem krótkim i bez haczenia.
5,0
Układ jezdny
Z pozytywów da się zauważyć bardzo mały promień skrętu, dlatego nie ma problemu z zawracaniem i parkowaniem. Natomiast z zakrętach trzeba pamiętać, że samochód jedzie na oponach o wysokim profilu i ma tendencje do przechylania się .
4,0
Karoseria
Tak jak we wszystkich współczesnych samochodach jest bardzo miękki lakier i trzeba bardzo na to uważać. Do rzeczy wkurzających należy stukająca tylna półka, z którą należy coś zrobić. Najlepiej podkleić uszczelką do uszczelniania plastikowych okien.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie lusterko jest bardzo małe, ale jakiś geniusz wymyślił, że musi być przymocowane gruchą wielkości połowy wiadra. Tym samym nie ma możliwości aby zamontować kamerkę lub rejestrator jazdy, bo widoczność z pozycji kierowcy w kierunku godziny pierwszej i drugiej będzie kiepska. Do tyłu ( ze względu na grube słupki i małą szybę ) też nie jest najlepiej, ale tutaj dużą robotę robi kamera cofania, która zdaje egzamin celująco.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 120 km jest OK, a powyżej trochę gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże zużycie paliwa jak na silnik o pojemności 1.3 . Mam wrażenie, że drugi samochód w rodzinie - mazda 6 o pojemności 2 litry pali mniej albo tyle samo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 130 FAP 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Captur I Crossover Facelifting 1.3 TCe 130 FAP 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Captur I Crossover Facelifting