Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur I Crossover Facelifting

Zegarmistrz, 6 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód w dobie zbyt sztywnych trzęsących się corssoverów i suvów. Renault olało opinię dziennikarzy motoryzacyjnych dla korcyh kazde auto musi prowadzić się sportowo (ciężko chodzący układ kierowniczy, sztywne zawieszenie + koniecznie czarna podsufitka dodająca z 20km) i skupilo się na usunięciu największych wad niezłego Captura sprzed liftingu. Największe zmiany zaszły wewnątrz gdzie zastosowano znacznie lepsze materiały - boczki drzwi i deska rodzielcza są teraz miękkie i przyjemne w dotyku. Bardzo dobrze działają w pełni ledowe światła. W tym przypadku jest to samochód żony w 70-80% jeżdżący (i parkujący) w mieście, ale też nie bojący się nieprzesadnie długich tras pokonywanych z raczej przepisowymi prędkościami. Pod takie potrzeby Captur po liftingu to super auto. Auto było poróznywane z Mazdą CX-3 oraz Faitem 500x - bardzo dobre auta. Nawet nieco lepsze (zwłaszcza CX-3) na trasie. Jednak w warunkach miejskich, na dziurach, oraz pod kątem możliwości aranżacji wnętrza i np. wożenia dużego psa w bagazniku - oba przegrywają z Capturem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny i w zupełności wystarczający w przeciwieństwie do wersji 0,9. Nie jest on mistrzem ekonomiki, ale też niema się czego wstydzić. W trasie pozytywnie zaskakuje momentem obrotowym na długich podjazdach, gdzie obchodzi się bez koniecnzosci redukowania biegu. Dźwięk do 4,5 tys obr/min jest ok, a wyżej niema sensu kręcić - lepiej zmienić bieg. Moc silnika idealna do możliwości i charakterystyki zawieszenia. Żona jeździ z włączoną funkcją eco (krytykowaną przez dziennikarzy ze względu na zupełnie "niesportowe" efekty jej działania). Celem nie jest oszczędzanie tylko łagodniejsze przyśpieszanie. W razie potrzby można wcisnąć gaz powyżej punktu oporu i wtedy silnik daje wszystko co ma do dyspozycji.
5,0
Skrzynia biegów
W wersji 1.2 TCe skrzynia ma 6 biegów. Nie mam do niej żadnych uwag. Biegi wchodzą łatwo, a przełożenia są dobrze dobrane. Długa szóstka pozwala na cichą i oszczędną jadę na trasie.
5,0
Układ jezdny
Idealny do takiego samochodu - nie niepokoi na zakrętach i świetnie wybiera nierówności. Na komfort nie mają negatywnego wpływu eleganckie 17-calowe felgi co w takim niedużym autem nie jest oczywiste. Prześwit to prawie 20cm co moze się przydac zarówno przy wjeżdżaniu na wyższy krawężnik jak też na polnej drodze z koleinami. Dodatkowo w wersji XMod jest zastosowany układ poprawiający trakcję na luźnych i śliskich nawierzchniach. Ogólnie układ jezdny to opócz funkcjonalnego i dobrze wykończonego wnętrza oraz świetnego wyciszenia największy plus tego auta.
5,0
Karoseria
Na temat gusów się nie dyskutuje - mi się Captur podoba. Zwłaszcza w białej perle z czarnym dachem. Poza tym karoseria oferuje bardzo dobry stosunek wielkości wnętrza do wymiarów zewnętrznych. W niekórych miejscach jka to w Renault zastosowano zamiast blachy tworzywa sztuczne - plastikowe są przednie błotniki oraz tylne narożniki karoserii.
Komfort
4,0
Widoczność
Ze względów bezpieczeństwa przednie słupki są dość grube. Widoczność do tyłu jest przyzwoita a w parkowaniu pomaga komplet czujników i kamera cofania. W Capturze te dodatki mają sens - jednak ich działanie mogłoby być lepsze (np. ostrośc obrazu z kamery cofania). Z pewnością są auta z korych widok jest lepszy.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele. Łatwy dostęp do kabiny. Proste i intuicyjne sterowanie większością podstawowych funkcji. Przesuwana tylna kanapa dzięki kórej można zupłnie komfortowo usiąść z tyłu. Bardzo duży schowek przed pasażerem otwierany jak szuflada - niekótrzy narzekają że nie da się go w pełni otworzyć gdy z przodu siedzi wysoka osoba, jednak cenniejsza jest jego mega pojemność. Podwójna podłoga bagażnika umożliwia uzyskanie płaskiej powierzchni przy rozłożeniu foteli. Na minus - za szybko wyłączające się oświetlenie wnętrza i pewne kłopoty z intuicyjnością systemu multimedialnego R-Link - jednak ująłbym za to max. pół gwiazdki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewające się wnętrze. Klimatyzacja ok - ale nie było okazji sprawdzić przy upale. Wentylacja OK - usuwanie zaparowania z szyb błyskawiczne. Auto ma podgrzewane fotele - przydatny dodatek w tą przydługą zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto małe z zewnąrz i spore w środku. Rozwiązanie z przesuwaną tylną kanapą rewelacyjne. Podłogę bagażnika mam na stałę w dolnym położeniu wtedy nawet przy cofniętej kanapie bagaznik jest bardzo duży.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Auto jest bardzo ciche - do tego stopnia że żona ustawiła sygnał ostrzegający o przekroczeniu prędkości kórej po prostu nie czuć - (tu przydaje się w pełni interaktywny system R-link). Oczywiście przy prędkościach powyżej 140km/h już cicho nie jest ale to auto i tak u nas nie służy do szybkiej jazdy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest trochę niejednoznaczna kategoria. Mamy zamiar pojeździć Capturem kilka lat (poprzednik był z nami 9) tak więc oprócz zużycia paliwa najważniejszym kosztem będą koszty serwisu, a akurat we Wrocławiu są bardzo dobre nieautoryzowane serwisy samochodów francuskich. Mamy w rodzinie Lagunę 2.0T i Modusa 1.2TCe - na koszty serwisowania absolutnie nie możemy narzekać. Nawet ASO ostatnio spuściło z tonu jeśli chodzi o ceny części do Renówek. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to są lepsze auta pod tym względem - Skoro za silnik było 5 gwiazdek to może tutaj odejmę z tego tytułu jedną :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione jako półroczne od pracownika Renault 20% taniej niż z konfiguratora. Polecam taką opcję bo jednka jest to zakup od właściciela który raczej nie katował na zimnym i nie gasił po trasie bez ochłodzenia turbiny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko by ocenić, ale jak dotąd z tego co wiem od początku nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko by ocenić, ale jak dotąd z tego co wiem od początku nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Captur I Crossover Facelifting