Ocena kierowcy - Renault Captur I Crossover Facelifting
TOMEK,
6 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Auto ogólnie jest super.
5,0
Całokształt
Samochód oceniam bardzo pozytywnie, zwłaszcza za komfort (zawieszenie, układ kierowniczy, fotele, silnik). Również warunki zakupu zaoferowane przez Renault, w tym ubezpieczenie, jak i wydłużona do 5 lat gwarancja+koszty serwisowania, przemawiają za pozytywną oceną tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny, zwłaszcza dla kogoś, kto wcześniej męczył się z trzycylindrowym od VW (1.2 60 KM, POLO z 2008 r.). Elastyczny, świetnie przyśpiesza. Bardzo wysoka kultura pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Biegi wchodzą bezproblemowo. Super wrażenie robi zwłaszcza jazda na 3 biegu (przyśpiesza rewelacyjnie od ok. 1700 obrotów). W trasie oczywiście przydaje się szóstka (przy autostradowych 140/h w aucie panuje cisza).
UWAGA. W opisie pojazdu wprowadzanym automatycznie przez AUTOCENTRUM jest mowa, że auto ma jakoby skrzynię manualną 5 biegową, choć faktycznie ma 6 biegową.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowe, bardzo ciche (auto ma koła 17).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność całkiem niezła, jazda w mieście bezproblemowa (auto bez czujników parkowania). Jedynie słupki A od czasu do czasu mogą coś zasłonić.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest we właściwym miejscu, super szuflada z przodu, nawet tempomat można łatwo i szybko opanować. Fotele miękkie i wygodne, a zatem do jazd po mieście jak znalazł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna bezproblemowo schładza całe auto. Ogrzewanie zimą bezproblemowe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Captur spokojnie mieści 4 osoby średniego wzrostu (175 cm).
5,0
Wyciszenie
Do 140 na godzinę i kręceniu silnika do ok. 3 tysięcy obrotów na każdym biegu (poza jedynką), w aucie panuje cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa to ok. 6,5 - 7 litrów na 100 kilometrów. Za niecałe 2 tysiące złotych wykupiłem gwarancję do 5 roku włącznie wraz z kosztami przeglądów. Pakiet ubezpieczeń w PZU na pierwszy rok sprzedano mi za 1% wartości pojazdu (lipiec 2017).
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z silnikiem 1.2 w wersji ZEN plus koła 17 i przyciemniane tylne szyby (pakiet LOOK), karta hands free, dwukolorowe nadwozie i czerwony metalik, kosztowało mnie 63500. Jak dla mnie rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ASO jedynie poprawili konserwację podwozia pod tylnym zderzakiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 poważnych usterek po przejechaniu niecałych 6000 km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
[l/100km]