Ocena kierowcy - Renault Captur I Crossover Facelifting
Lymon,
5 lat temu
Silnik 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
20 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Auto jest znacznie większe w środku niż się wydaje
5,0
Całokształt
Mały, ekonomiczny samochód, a sprawia, że ludzie oglądają się na ulicy. Wbrew pozorom, to "nadmuchane Clio" może być niezłym autem na codzień dla rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
0,9 zaskakuje dynamiką, choć oczywiście nie jest to demon prędkości. W jeździe miejskiej radzi sobie świetnie, a poza miastem - nie najgorzej.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok; czasami wsteczny trzeba wbić na dwa razy
4,0
Układ jezdny
Auto zapewnia całkiem niezły komfort resorowania, na zakrętach trochę się przechyla. Układ jezdny jest moim zdaniem nastawiony bardziej na komfort, aniżeli szybkie pokonywanie ciasnych łuków
5,0
Karoseria
Samochód jest świetny! Jest na tyle nieduży, aby okazać się doskonałym pojazdem na codzienne dojazdy miejskie, korki, ciasne parkingi etc. Równocześnie jest na tyle przestronny, że nam służy jako samochód rodzinny. Bagażnik jest całkiem spory i bardzo praktyczny: ma podwójną podłogę i przesuwaną (i oczywiście składaną) kanapę
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby bez zarzutu, gdyby nie przednie słupki - potrafią zasłonić pole widzenia. Trzeba na to uważać.
5,0
Ergonomia
Tu jest pole do popisu dla Captura! Wysoka pozycja za kierownicą bardzo mi odpowiada - sprawdza się to szczególnie w mieście; łatwiej się manewruje, więcej widać, łatwo się wsiada. Obsługa bez zarzutu, poza systemem info-rozrywki - jest przestarzały i czasami ma gorsze dni :) Fabryczny zestaw głośnomówiący działa ok, ale jakość połączeń jest taka sobie. Schowek przed pasażerem w formie szuflady - super! Schowek na górze deski rozdzielczej - idealny na portfel - super! Kieszenie w drzwiach wystarczające. Odparowywanie szyby oraz ogrzewanie i wentylacja wnętrza działają nad wyraz sprawnie. Ogromny plus, to isofix na przednim fotelu. Przesuwna i składana kanapa bardzo zwiększa możliwości załadunkowe tego auta. I jeszcze jedna rzecz, którą wybitnie doceniam: ledowe światła do jazdy dziennej, które po liftingu mają taki charakterystyczny, zakrzywiony kształt, nie dość że wyglądają nieziemsko, to również świecą bardzo mocno. Jest to o tyle ważne, że w nieco pochmurniejsze dni, światła dzienne Captura naprawdę spełniają swoją funkcję. Dodatkowo, ku mojemu zaskoczeniu, w trybie dziennym świecą również tylne lampy, co jest dość niespotykane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak pisałem wcześniej - wszystko działa bardzo sprawnie i szybko nagrzewa, wentyluje i odparowuje szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina jest bardzo przestronna jak na tę klasę samochodu. Z tyłu też jest nieźle. Ponieważ siedzi się wyżej, to nogi mają dobrą pozycję. Mam 178 cm wzrostu i z tyłu nie narzekam na brak miejsca nad głową
3,0
Wyciszenie
Podobno jest nieźle, ale ponieważ wcześniej jeździłem wybitnie cichym samochodem, więc wyciszenie oceniam na bardzo przeciętne
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto mam w leasingu i na 4 letniej gwarancji. Póki co jest ok
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem Captur jest bardzo sensowną ofertą dla kogoś, kto szuka niedrogiego 5 osobowego samochodu. Dla mnie ważne było, aby samochód zapewniał wysoką pozycję za kierownicą i ciut większy prześwit niż standardowy. I właśnie dlatego wybrałem Captura. I jeszcze jedno: ten samochód wygląda na droższy niż jest w rzeczywistości :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Byłoby doskonale, gdyby nie głupia usterka jakiegoś czujnika. Wymieniono na gwarancji i spokój
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co jest świetnie! :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
[l/100km]