Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Avantime

KB, 3 lata temu
Silnik 2.0 16V Turbo 163KM 120kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Avantime 2.0 16V Turbo 163KM 120kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ma miano paliwożernego, ale w praktyce dużo zależy od stylu jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Bicie tarcz hamulcowych.
4,0
Całokształt
Miękkie zawieszenie, dobre wyciszenie, silnik wkręcany na wyższe obroty warczy na kierowcę, to po prostu królewski samochód dla co najwyżej rodziny z dwojgiem małych dzieci do nieśpiesznego przemieszczania się, bo jak nazwa wskazuje i tak wszędzie będziemy przed czasem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mógłby być mocniejszy i mniej paliwożerny pod obciążeniem, ale jest cichy, niezawodny, przy delikatnym traktowaniu zaskakująco oszczędny, a przyciśnięty potrafi solidnie pociągnąć to ciężkie auto. Niestety, mimo turbiny, nie daje się tanio podrasować - sterownik Sagema.
4,0
Skrzynia biegów
Pasuje do charakteru auta, ale długa dźwignia nie pozwala na szybką zmianę biegów.
4,0
Układ jezdny
Po zmianie felg na 16" wreszcie daje się przyzwoicie prowadzić, choć oczywiście nadal jest miękko. Mimo tego przy wyższych prędkościach prowadzi się pewnie. Nadwrażliwy ABS,
4,0
Karoseria
Plastykowe nadwozie na ocynkowanej przez francuzów ramie, która po blisko 20 latach eksploatacji nie wykazuje problemów z korozją - doskonale. Nie jest tak z elementami zawieszenia, ale tragedii nie ma. Możliwość otwarcia wszystkich szyb umożliwia szybkie przewietrzenie auta i otwarcie się na świat wokół. Po francusku obszerne i zbyt miękkie fotele.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu, choć końca maski nie widać, gorzej po skosie - podwójny słupek i do tyłu z uwagi na niewielką szybę tylną. Za to na boki z uwagi na brak słupka środkowego jest doskonale.
3,0
Ergonomia
Fabryczne miejsce na radio poniżej kolan kierowcy, do którego trzeba się schylać podczas jazdy. Brak uchwytów na kubki, dużo schowków o gabarytach trudnych do sensownego wykorzystania. Zbyt krótki pas na środkowym tylnym fotelu. Materiały we wnętrzu niezbyt odporne na zużycie. Licznik paliwa działa nieprzewidywalnie, ale na szczęście mam jeszcze LPG. Dobre reflektory.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, ale, jak zwykle automatyka nigdy nie działa tak, jak bym chciał.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w pierwszym rzędzie dość, z tyłu brak miejsca na stopy, a sięgnięcie do krańca bagażnika jest prawie niemożliwe.
5,0
Wyciszenie
Pewnie można oczekiwać jeszcze więcej, ale jeśli można spokojnie rozmawiać czy słuchać muzyki przy wyższych prędkościach, to dla mnie wystarczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10 litrów LPG, to z jednej strony sporo, ale Twingo na autostradzie potrafiło połknąć 12l. Części mechaniczne tanie i dostępne. Na większe wydatki jeszcze mnie ten samochód nie naraził.
4,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na stosunek oczekiwanej niezawodności w stosunku do ceny dzięki pancernemu silnikowi i odpornemu na upływ czasu plastykowemu nadwoziu powinno być 5 gwiazdek, ale niedoróbki jakościowe wnętrza są jednak bulwersujące w tego typu aucie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częsty zanik wskazań licznika paliwa, ale ten typ tak ma. Zużyty uszczelniacz półosi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Avantime