Inne
: Nietypowe połączenie komfortu i innowacyjności.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak
4,0
Całokształt
Godny następca posiadanego przez mnie wcześniej Fiata Multipli. Zdecydowanie bardziej komfortowy, choć mniej użyteczny w codziennym użytkowaniu. Ilością miejsca z tyłu nie grzeszy. Mimo to idealny w dalekie trasy (tylko dla 4 osób) i do spokojnego przemieszczania się z otwartymi szybami po bulwarach nadmorskich miast.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieco za słaby do tego auta, zbyt paliwożerny i przy większym obciążeniu warczy jak diesel, ale przy spokojnej jeździe ledwie go słychać.
3,0
Skrzynia biegów
Długa dźwignia i słaba synchronizacja - czuć wskakujące w zazębienia koła, jak w Starze 28 bez synchronizacji, którym jeździłem kilkadziesiąt lat temu.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest miękkie, ale mimo przechyłów do pewnego momentu dobrze trzyma się drogi, po czym tył gwałtownie traci przyczepność. Z tego powodu trudno poczuć się tutaj królem zakrętów. Twingo GT ze 120 KM i obniżonym zawieszeniem w górach zostawiłbym Avantime-a daleko w tyle, ale w jadąc Twingo po dziurach tęsknię za miękkim zawieszeniem Avantime-a.
4,0
Karoseria
Mimo kilkunastu lat rdzy na podłodze i szkielecie brak. Na plastykowym nadwoziu oczywiście też :) Jedynie felerna aluminiowa listwa pokryła się bąblami.
Mimo dużego nadwozia dostęp do silnika czy świateł dość kiepski. Specyficzny sposób otwierania drzwi nie ułatwia wejścia na przednie fotele, i trudno otworzyć całkowicie drzwi, gdy samochód stoi pod górę.
Otwarcie szyb bocznych przy spokojnej jeździe pozwala poczuć się jak dygnitarz w limuzynie.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomijając spore i trudne do oceny gabaryty auta oraz niewielką tylną szybę, to nie jest źle. Dość duże lusterka i czujniki parkowania znacznie ułatwiają cofanie.
3,0
Ergonomia
Schowków niby dużo, ale niezbyt funkcjonalnych, a z tyłu praktycznie ich brak. Tylną półkę można położyć na normalnym poziomie i tak, by po złożeniu siedzeń była równa podłoga. Usytuowanie radia tragiczne, a cały system audio też jest dość ubogi. Na szczęście do zabudowy jest przynajmniej sporo miejsca, a dobre wytłumienie hałasów zewnętrznych pozwala myśleć o lepszym sprzęcie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to benzyniak z LPG szybko się nagrzewa. Przyjemne jest podgrzewanie kolan. Klimatyzacja też jest wystarczająca.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo dużych gabarytów zewnętrznych miejsca w środku stosunkowo mało. Za to w bagażniku można się bez problemu schować.
4,0
Wyciszenie
Generalnie w samochodzie jest dość cicho. Mój samochód nie ma szyberdachu, więc przynajmniej nic w nim nie trzeszczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne w dużej części wspólne z innymi Reanault. Po zamontowaniu gazu koszty paliwa akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z jednej strony obecna cena za kilkunastoletni samochód jest dość wysoka, ale z drugiej, nawet jadąc przez całą Francję żadnego Avantime-a nie spotkałem :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jeżdżę nim dużo, więc póki co wymieniłem tylko drążek kierowniczy po zakupie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo 163KM 120kW
[l/100km]