Z marką RENAULT mam do czynienia od 10 lat. AUSTRALA mam od ponad roku. przedtem miałem KADJARA,wszystko auta zakupione w salonie GÓRNY-POCZYNEK w GŁOGOWIE. Austral miał być przeskokiem technologicznym od poprzednika, nic nie miało czeszczeć, miał być cichy. No niestety nic bardziej mylnego.po 3-4 miesiącach czeszczenie plastików było słyszalne niemal wszędzie,dostawałem białej gorączki,potem zacząłem odczuwać zbytni szum podczas jazdy na wysokości bocznej szyby,drzwi.Serwis zdecydował o wymianie uszczelek opasających drzwi. Po wymianie zamiast się polepszyć, to się pogorszyło. Oczywiście firma RENAULT POLSKA umyła ręce. Następnie w sumie świeża sprawa odbyłem jazdę w sumie testową wraz z szefem serwisu. Sprawdzaliśmy poziom hałasu w aucie podczas jazdy. W aucie do jazdy testowej wskazania wyniosły 94 dB, w moim australu,kyóry był profesjonalnie wyciszony w firmie TOP AUTO we Wrocławiu wskazania wyniosły 85 dB. Dosyć żenujące. Przykładowo 85 dB,jest to dopuszczalna górna granica hałasu na stanowisku pracy. Każdy kolejny dB są to przekroczenia norm hałasu i należy stosować ochronniki słuchu. moim zdaniem firma RENAULT powinna informować o tym fakcie kupujących i wyposażać akurat ten model auta w ochronniki słuchu lub spory zapas stoperów.
Wrażenia
2,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 Mild Hybrid 158KM 116kW
[l/100km]