Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Austral

M@teusz, 2 miesiące temu
Silnik 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Austral 1.2  E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląda świetnie, ludzie się oglądają za nim - kto by pomyślał - przecież to Renault :D
5,0
Całokształt
Samochód oceniam fantastycznie, jest to mój samochód służbowy, aktualnie przejechałem nim niecałe 15 tys km. Komfort na zdecydowanie wyższym poziomie niż Arkana (poprzednie służbowe) - oczywiście do klasy premium jeszcze brakuje. Wewnątrz jak i na zewnątrz auto robi wrażenie nawet na osobach postronnych - jeżdżę wersją Alpine - nie dowierzają, że to jest Renault. Widziałem opinie dotyczące samochodu po jeździe testowej, uważam że są niesłuszne i pochopne, oczywiście silnik spalinowy posiada 3 cylindry, ale jego pracy nie nazwał bym traktorem tylko fajnym brzmieniem (nigdy nie będzie to V6 czy V8), jeżeli ktoś jeździ po mieście to większość trasy spędzi w ciszy (gdyż auto jeździ się praktycznie na elektryku non stop).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajne połączenie spalinówki i elektryka, przyspiesza fajnie szczególnie od zero do 60-70 km/h (katapulta :D), za mały minus uważam lekką zadyszkę przy prędkości 120-130 km/h i wciśniętym pedale gazu na maksa - auto dostaje zadyszki (wg. mnie związane jest to z odłączeniem silnika elektrycznego ze wspomagania spalinówki) - idzie się przyzwyczaić ale na początku trzeba uważać przy wyprzedzaniu (przy większych prędkościach).
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajna, szybko zmienia przełożenia, jedyna obiekcja to bieg wsteczny - nie zawsze się kliknie "R" trzeba uważać nas parkingu (przy zmianie z D na R )- zmiana biegów jest jak w mercedesie przy kierownicy.
5,0
Układ jezdny
Samochód raczej twardo zestrojony moja wersja jest bez 4control (czyli zwykłe zawieszenie z tyłu nie wielo-wahacz) no i felgi R20 i w miarę niski profil tez robią swoje, wg. mojej opinii auto raczej ma charakter usportowiony zawieszenia. Prowadzi się pewnie jest bardzo stabilne, ale też czuć nierówności drogi.
5,0
Karoseria
Lakier położony jest równo, przynajmniej na moim, oczywiście lakiery bardzo miękkie, polecam ceramikę, albo folię (mam już drobne ryski od normalnego użytkowania np. we wnękach klamek).
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód nie ma mocno opadającej lini dachu, tak więc widoczność jak na małego SUV-a oceniam bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Dużo schowków, miejsce na kubki, okulary, obszerne kieszenie w drzwiach, lusterko do obserwacji pasażerów z tyłu, wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje się szybko, podgrzewane fotele z przodu, kierownica, szyba przednia i tylna, a także sam układ bardzo szybko grzeje wnętrze. Klimatyzacja tez jest wydajna i bardzo szybko chłodziła auto pomimo czarnego koloru pojazdu w lato.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Długościowo auto jest krótsze od Arkany, ale wnętrz ma zdecydowanie obszerniejsze, jak na tej wielkości samochód rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Tutaj, dam 4 gwiazdki gdyż uważam, że może być lepiej, ale tylko przy większych prędkościach, do 120 km/h dałbym 5 gwiazdek :D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest na gwarancji, tak więc na razie nie kosztuje nic. Tankowanie/płyn do spryskiwaczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wygląda świeżo, można dostać fajny rabat w salonie tylko trzeba trochę "pomarudzić". W tych kwotach ciężko znaleźć ciekawszy wóz (może Skoda?).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 15 tys km na gwarancji był wymieniony ogranicznik w drzwiach kierowcy (zaczął klikać) i była jakaś akcja serwisowa odnośnie oprogramowania. Czasami wyświetla się komunikat radar przedni brak widoczności związane jest to w sezonie letnim z owadami lub zabrudzeniem kamer 360 (po przetarciu/wyczyszczeniu komunikat znika)- nie traktuje tego jako usterki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mamy dwa auta w firmie (identyczne), jedno ma 15 tys. km (moje) i kolegi który już ma 30 tys km i nic się nie wydarzyło. Daatego na dzień dzisiejszy oceniamna 5 gwiazdek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Austral 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Austral