Auto oceniam z perspektywy ponad 10-letniej eksploatacji hybryd Toyoty (Auris, C-HR). Renault miałem 24 godziny, przejechałem 200km w mieście (Poznań) i trasie (S11). W tej chwili Toyota jest w naszym kraju marką dominującą pod względem sprzedaży, a Renault coraz bardziej niszową (poza pierwszą 10-tką). Model Arkana w Poznaniu i okolicach spotyka się bardzo rzadko, podczas gdy np. Toyota C-HR po kilka na każdej ulicy. Tym bardziej Renault stanowi dla mnie bardzo pozytywne zaskoczenie. Auto bardzo porządnie wykonane, komfortowe (wyciszenie!), napęd hybrydowy spełnia swoje zadanie (niskie spalanie), dobrze wyposażone.
Wrażenia
4,0
Silnik
Działanie napędu hybrydowego oceniam pozytywnie. Zwłaszcza w mieście pozwala na spore oszczędności i komfort jazdy, silnik spalinowy wkracza do akcji później niż w hybrydach Toyoty.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami pojawiają się niezrozumiałe reakcje (opóźnienia), ale żadna znana mi konstrukcja nie jest wolna od takich sporadycznych przypadłości.
4,0
Układ jezdny
Bez uwag, wysoko zawieszone auto prowadzi się w zakrętach pewnie i z wyczuciem. Komfort resorowania w sam raz.
5,0
Karoseria
Nadwozie sprawia bardzo dobre wrażenie (zasługa produkcji w Korei?), kultura (wytłumienie) zamykania drzwi bardziej jak w Lexusie niż Toyocie...
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słaba, ale są duże lusterka i przede wszystkim czujniki i kamera (słaba jakość obrazu).
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu, dużo przełączników, wielki ekran dotykowy o dobrej jakości zwrócony w kierunku kierowcy. Większość przycisków z wyraźnymi czerwonymi diodami ostrzegającymi o włączeniu danego systemu. Jednak już np. Auto-Hold ledwie widoczna mała dioda jakby dodana "na odczepne"...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jednostrefowa, za to są nawiewy na tylną kanapę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu nieco gorzej. Na opadającym dachu coupé bardziej niż pasażerowie tylnej kanapy traci bagażnik, który jest płaski, ale nadal całkiem pojemny.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, podczas jazdy w mieście dominujące poczucie ciszy, na trasie również bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejazd przez cały Poznań w normalnym ruchu miejskim i zużycie średnie 3,8 litra. Hybryda działa :) W trasie (120km/h) do 6,5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Hybrydy Toyoty mają obecnie ceny bardziej premium. To auto z bogatym wyposażeniem można kupić w dobrych cenach z wyprzedaży rocznika 2022.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 E-TECH 143KM 105kW
[l/100km]