Przeniesienie napędu
: Automat i hybryda - cisza i spokój
4,0
Całokształt
Gdybym miał kupić nowe to bym się zastanowił. Ponadto gwarancja tylko 2 lata + 3 lata za dodatkową opłatą 3-4k. Subiektywnie, cena za takie auto używane bezkonkurencyjna - z dodatków ekran wskaźników w pełni elektroniczny, podgrzewane fotele i kiera. Maska na siłownikach!! Aha - nawigacja jest ale wq.. - najlepiej od razu odpalić google maps na ekranie radia. Niestety ale na ekranie wskaźników działa tylko mapa renault - nie wyświetla google maps z telefonu.
Auto montowane w korei więc może będzie lepiej niż made in france.
Wrażenia
5,0
Silnik
Specjalnie szukałem/wybrałem hybrydę. Auto jako drugie na codzienne dojazdy w korkach więc po wielu latach wachlowania biegami, wciskania sprzęgła hybrydowy automat to zbawienie. I ta wspaniała cisza bez ciągłego hałasu silnika. Jazda w korku, powolna w mieście jest baardzo wygodna - lekkie puszczenie hamulca i auto precyzyjnie rusza. Można wybrać z trzech trybów jazdy i jest różnica gdzie można to opisać zmulony/optymalny/max. Przy wyższych prędkościach włącza się silnik spalinowy - w odniesieniu do obecnego I30 1,6 pb gdzie przy 140 na 5b jest wycie tu jest sporo ciszej. Tak tu jest 1,6l pb wolnossący podebrany z nissana więc bez problemu z turbo i wtryskiem bezpośrednim.
4,0
Skrzynia biegów
O trwałości sie nie wypowiem bo za mało przejechane. Jak to działa - różnie. Czasem silnik wyje zamiast wrzucić wyższy bieg, ale można lekko odpuścić gaz i zazwyczaj wrzuca wyższy. Samo wyprzedzanie na trasie - robi kick-down potem ogień w gaz. Trzeba się przyzwyczaić.
Zdecydowanie auto do jazdy raczej miejskiej, na trasie do spokojnej.
4,0
Układ jezdny
Auto wysokie więc czuć to na zakretach. Do miasta ok, ale nie jest to auto do zbyt dynamicznej jazdy. Zawieszenie dość twarde i nerwowe.
5,0
Karoseria
Może się podobać. Auto wysokie, duże, pojemne więc tak modny obecnie "suv". Duże koła i prześwit 20cm - krawężniki nie straszne i wysoki śnieg.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Aczkolwiek wysokim osobom pow. 190cm może przeszkadzać ograniczona widoczność - tragedii nie ma. Niby tylna szyba "mała" ale wszystko wystarczająco dobrze widać.
Światła -rewelacja - automatyczne światła drogowe. Wycieraczki automatyczne - jak pada to faktycznie działają a nie głupieją. Wystarczy tylko dopasować szybkość do warunków.
4,0
Ergonomia
Trzeba się przywyczaić do specyficznej regulacji radia, obsługi systemu multimedialnego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Klimatyzacja automatyczna. Fotele w egzemplarzu podgrzewane + kiera więc zimą jak znalazł zanim buda się ogrzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W trasie ca 3h i było wygodnie - bardzo fajne duże fotele i dość twarde. Jest przesuwany podłokietnik. Schowki jak w innych autach.
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze - mata pod maską, pianka przy przednich nadkolach. Z racji hybrydy jest super cicho, a silnik benzynowy słychać przy wyższych prędkościach. Generalnie w 80% czasu komfortowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co nic - auto praktycznie nowe. Średnio pali ca 5,5l pb więc jest bardzo dobrze. Od razu kupiona dodatkowa gwarancja Renault 3 lata więc ponad 3k poooszłoooo. + że da sie wogóle dokupić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione używane w salonie więc tu oferta była bardzo dobra za takie auto w tej klasie. Podobne Tuscon bardzo fajne ale nie ma pełnej hybrydy, wysokie spalanie i duży problem z GPF. Inne podobne auta z automatem i pełną hybrydą min. 30 tys droższe. Gdybym miał kupić nowe to jednak jest już konkurencja dla Renault.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic obecnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NA szczęście jeszcze nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 E-TECH 143KM 105kW
[l/100km]