Układ hamulcowy
: Przy aktywnym Start&Stop dość spora zwłoka w odblokowaniu hamulca elekttrycznego. Potrafi "przytrzymać" na skrzyżowaniu. Ja ten system wyłączam
5,0
Całokształt
Renault Arkana urzeka nie tylko swoim wyglądem, ale potrafi zaskoczyć także dość wysokim komfortem jazdy i trwałością. Samochód jest poprawny technicznie, tj. układ jezdny, silnik, elektronika jest na poziomie powyżej średniej. Prowadzi się pewnie, silnik żwawo reaguje na dodanie gazu.
Możliwość wyboru trybu jazdy.
Generalnie polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ok, nie posiada wad konstrukcyjnych (do tej pory:)) Jedynym mankamentem bywa niewielkie zapocenie się spod uszczelki pokryw zaworów, ale to należy uznać za drobnostkę.
Najlepszy silnik do Arkany (140 KM za słaby, hybryda problemy z niezawodnością).
Spalanie tylko mogłoby być niższe:) ale tragedii nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
Tu tylko ocena 4. Uważam, że możliwości silnika ogranicza zastosowany rodzaj skrzyni biegów. Poprawnie zmienia biegi, płynnie, ale brakuje jej przysłowiowego "pazura". Poprawiłbym szybkość działania.
5,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze się prowadzi, układ jezdny dobrze zestrojony z relatywnie wysokim nadwoziem. Wcześniej jeździłem samochodami z grupy VW (Skoda Octavia, Cupra Formentor) i zdecydowanie najbardziej komfortowo podróżowało się Arkaną. Inżynierom Renault udało się uzyskać znakomity kompromis pomiędzy komfortem jazdy a m.in. stabilnością jazdy w zakrętach.
Jedyny minus - działanie hamulca elektrycznego przy włączonym systemie START&STOP. Potrafi przytrzymać, występuje zwłoka podczas ruszania. Denerwujące
5,0
Karoseria
Wygląd Arkany jest niepowtarzalny, robi wrażenie na drodze. Mam wersję RS Line i wygląda ten kolor zjawiskowo. W słońcu mieni się różnymi odcieniami.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Na pewno polecam dobrać sobie Kamerę 360 st. - rewelacja!
Szkoda że nie ma wycieraczki tylnej szyby, przydałaby się, bo jednak szyba ulega zabrudzeniu
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, intuicyjnie obsługuje się wszystkie funkcje. Nie ma się do czego przyczepić:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Chłodzi, grzeje. Nie ma żadnych problemów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu wożę dzieci. Dla osób 180+ może być tam już niewygodnie. Ale to taki urok sportowego SUVa:)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre. Przy większych prędkościach szum można niwelować poprzez podgłośnienie systemu BOSE:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pakiet serwisowy na 5 lat:)
Jedynym problemem może być na chwilę obecną dostępność części - jest to w miarę nowy model i słyszałem, że na części czeka się trochę, jeśli coś ulegnie awarii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę (160tys.) w pełnym wyposażeniu na runku nie kupi się takiego auta.
Renault modelem Arkana zapełniło niższe - wykonali pojazd, który nie ustępuje modelom premium, a jest znacznie od nich tańsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną rzeczą jaka była w aucie wykonywana to wymiana uszczelnienia pokrywy zaworów. Jednak należy wskazać, że bardziej profilaktycznie przez serwis (małe zapocenie) niż wskazując na "awarię".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 158KM 116kW
[l/100km]