Szukaj

Ocena kierowcy - Renault 5 II

budynprezes@tlen.pl, 17 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault 5 II 1.4 i 60KM 44kW 1985-1990 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Po pewnym czasie słychać hałas z kół (koła), odrazu wiem że jest to łożysko.
Karoseria : progi
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Lato czy zima, upał czy siarczysty mróz silnik pali na „kopa”. Dodam, że silnik jest zagazowany (lpg) i zawsze odpalam (gaszę) na gazie. Chyba, że temperatura spada naprawdę poniżej -15 stopni Celsjusza wtenczas na LPG nie odpali, musze przełączyć na benzynę. Nie zdarzyło mi się nigdy bo doszło do przegrzania silnika, nawet w upalne dni gdy stałem w korku wracając z Mielna. Zimny silnik nie pracuje zbyt cicho i równo, jednak gdy się nagrzeje kultura pracy jest bardzo wysoka. Jest cichutki i pracuje bardzo równo. Nie ma problemu z prowadzeniem rozmów podczas jazdy, bez problemu usłyszymy co mówią do nas pasażerowie, czy spiker w radio.
4,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią mam niewielki problem. W zasadzie nie nazwałbym tego problemem gdyż moja Renatka ma to od początku. W większości nowszych aut wbijając bieg ma się wrażenie, że skrzynia domyśla się jaki bieg chcemy wbić i wbija go wręcz za nas. W moim samochodziku tak nie jest. Do wbicia biegu trzeba użyć siły, czasami nawet większej. Głównie z biegiem pierwszym i piątym. Nie mam tu na myśli sytuacji, w której kierowca szuka biegu, po prostu biegi wbijają się dość ciężko. Jednak po pewnym czasie można się do tego przyzwyczaić, moja przyjaciółka nawet odkryła w moim aucie, coś takiego że jeśli chcesz by jedynka lekko „weszła” wbij dwójkę i z dwójki jedynkę. Najgorzej jest z biegiem wstecznym. Niestety wbicie biegu „R” wiąże się ze zgrzytem w skrzyni biegów, a nawet lekkim szarpnięciem auta. Na drążku skrzyni biegów na wbitym biegu nie mam luzów.
4,0
Układ jezdny
Napisze tak: raczej boje się pokonywać ostre zakręty z większą prędkością. Samochód ma niewielką tendencję kłaść się na zakrętach. Nie posiadam żadnych wzmocnionych sprężyn, czy też innych ulepszeń zawieszenia. Autko jest lekkie co czuje się i słyszy w środku jadąc po „normalnej” polskiej drodze, jednak nie jest sztywne raczej miękkie ale nie „pływa” po drodze. Czujemy dziury, dziurki i inne nierówności. Na obronę napisze, iż nie jest to wyczynowe auto, więc takie zawieszenie spełnia moje oczekiwania. Podczas jazdy zimą „góruje” nad innymi autami, ponieważ brak tyłu utrudnia zarzucenie „d..pą”;-) Samochodzik nie „stoi” nisko i posiada lekki tył. Te atuty pozwalają mu na bezstresową jazdę po bezdrożach (piach, błoto), czy też wyjechanie z zaspy.
Komfort
5,0
Widoczność
Osoba mojego wzrostu 180cm nie ma problemu z widzeniem tego co się dzieje z przodu z boku czy z tyłu, przednia szyba jest duża, a belki boczne nie są aż tak szerokie, co uniemożliwiło by widzenie dookoła auta.
5,0
Ergonomia
Mimo, iż samochód nie jest duży osoba o moim wzroście nie ma problemów z wsiadaniem i wysiadaniem. W środku czuje się swobodnie. Samochód mnie nie „przytłacza”. Nie mam wrażenia, że siedzę „na asfalcie” zaraz przy drzwiach. Ilość przycisków nie jest duża, więc odnalezienie przełącznika od świateł awaryjnych nie będzie raczej problemem, a po pewnym czasie jak w każdym aucie wszelkie czynności będziemy wykonywali odruchowo. Mi najbardziej nie podoba się umiejscowienie radia. Jest nachylone pod dość dużym kątem do kierowcy. Jest w zasięgu ręki, ale ja musze przybliżyć się do przodu by zobaczyć co jest na wyświetlaczu. Osoby o moim wzroście bez problemu ogarną auto jedną ręką ;-) Podoba mi się ilość schowków, szkoda że są otwarte. Nad radiem jest niewielka luka w sam raz na etui od radia. Po lewej stronie od deski rozdzielczej jest idealne wręcz miejsce na komórkę. Pod kierownicą znajduje się schodek na np. dokumenty. W drzwiach kierowcy również znajduje się dwudzielny schowek, itd. W moim modelu nie było zapalniczki. Co mi nie przeszkadza, gdyż sam nie palę ;-) Oczywiście popielniczka jest, ale wykorzystuje ją do innych celów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tym aucie nie ma klimatyzacji, ale seryjne nawiewy w zupełności wystarczają. Wentylator posiada 2 ułożenia prędkości „wiania”. Na samym środku znajduje się nawiew świerzego powietrza. Niezależnie czy ustawimy ciepło, zawsze będzie wiało nieogrzane powietrze. Zima: Jak co roku zakrywam częściowo chłodnicę, co skutkuje szybszym nagrzaniem się wnętrza samochodu. Auto grzeje na szybę przednią, na nogi i na boczne szyby przednie. Skuteczność grzania bocznego jest bardzo niska, w zasadzie nie wydaje mi się by cokolwiek grzało. Nie mam problemu z odmrażaniem szyb tylko przy użyciu ogrzewania. Zarówno na szybie przedniej jak i tylnej. Jak dla mnie auto ogrzewa się szybko, ale zawsze może być szybciej… Zdarzyło mi się, że przymarzły mi szyby tak że nie dało się ich otworzyć, ale nigdy nie zamarzły mi drzwi i zamek. Lato: Jak pisałem nie mamy klimy, więc musimy cieszyć się ze świeżego powietrza przy otwartych oknach. Wnętrze mojego auta słabo się kurzy, co świadczy o dobrym stanie uszczelek. Co zauważamy zawsze latem. Podczas mycia auta przez uszczelkę bagażnika do środka dostaje się woda. Ale po ulewnych deszczach bagażnik jest suchy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już pisałem dla mnie jak i dla pasażera z boku jest dostatecznie dużo miejsca. Osoby siedzące z tyłu nie mogą liczyć na komfort. Jedynie tylny pasażer siedzący za pasażerem przednim, ma więcej miejsca na nogi niż ten siedzący za mną (kierowcą). Ale to tylko dlatego, że mam długie nogi. Sam miałem przyjemność jeździć tym autem z tyłu. Nigdy nie zdarzyło się bym wysiadał połamany i obolały. 3 osoby zmieszczą się na tylnej kanapie bez problemu. Nawet te większe osoby – uwierzcie na słowo. Tylna kanapa wyposażona jest w pasy dla każdego z 3 pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Jak każde starsze auto tak i to zużywa się. Plastiki po kilkunastu latach zaczynają stukać, pukać, skrzypieć, piszczeć, itd. Hałasu jako takiego w środku nie ma, lecz słychać niewielkie zmęczenie materiału. Zawieszenie skutecznie przenosi hałasy do wnętrza auta. Więc zupełnej ciszy w środku podczas jazdy nie zaznamy. Ale nie jest źle. Pasażerowie bez problemu mogą sobie kimnąć i nie obudzą się z bólem głowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja zagazowana Renatka z silnikiem 1.4 posiada zbiornik na gaz 30 litrów. Latem na pełnym zbiorniku zrobię około 430km. Rzadko przekraczam 100km/h raczej jeżdżę 90km/h. Nie przyśpieszam gwałtownie, nie deptam „do dechy”. Zimą natomiast około 380km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie zawiodła mnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie zawiodła mnie

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault 5 II 1.4 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault 5 II