Wart polecenia ze względu na tanie koszty eksploatacji, niską cenę i stosunkowo dobrą jakość wykonania. A gdyby jeszcze blachy byly ocynkowane...
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wolnych obrotach straszne wibracje, trochę nierówno chodzi, straszna dziura w gazie (prawdopodobnie przez to że poprzedni właściciel jej nie oszczędzał, a i auto ma już swoje lata). Mimo to 4.
4,0
Skrzynia biegów
w naszym już wyje, ale działa bez zarzutów dalej i można by jeszcze z taką kilka lat pojeżdzić.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zdecydowanie lepsze niż w poprzedniej piątce produkowanej przed 1985 rokiem, ale i twardsze niestety. Dobre do jazdy po naszych dziurach choć w starszych wozach trochę głośne. Na zakrętach trzyma się dobrze choć mocno przechyla-dobre do postraszenia teściowej ; )
Komfort
5,0
Widoczność
...hmmmmmm teraz już takich aut nie robią...
4,0
Ergonomia
bez większych zarzutów- są schowki i foremny bagażnik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w lato gorąco jak w piekle, ale te problemy ma większość tego typu aut. W zimę auto zagrzewa się dość szybko ale są problemy z dmuchawą w niektórych wozach. latem nie pomagają nawet fabrycznie barwione na zielono lub czarno szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale jak na samochód klasy B czyli miejski.
3,0
Wyciszenie
plastiki i nadwozie nieprzyjemnie trzeszczą już w dziesięcioletnich piątkach. Silnika rozgrzanego nie słychać za to prawie wogóle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na wóz z polowy lat 80-tych i starą konstrukcję silnika to zużycie paliwa jest znakomite. Producent podaje zuzycie paliwa przy 90 km/h 4,1 l./100 km. Auto z małym przebiegiem tyle właśnie spala, a średnie zużycie to 5,8 l./100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze masz samochod tani w eksploatacji i oszczędny
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto spisuje się dobrze nawet po 18 latach od zjechania z taśmy montażowej. Razem z tatą dokonujemy czynności przewidzianych w książce naprawy i obsługi. A oprócz tego do tej pory wymieniliśmy uklad hamulcowy chlodnicę nagrzewnicę wydech elementy zawieszenia wraz z amortyzatorami i sprzęgło. Calkowity koszt wszystkich napraw wykonanych do tej pory wraz z wymianami oleju i filtrow, pracami blacharskimi i elektrycznymi to nie więcej niż 4,5 tys. zł(a mamy wóz już 6 lat). Były problemy z instalacją elektryczną, linką od ssania i od gazu, prędkościomierzem, gażnikiem i pompą paliwową .Psują się także mechanizmy otwierania szyb zle skonstruowane i czułe na wilgoć. Dlatego ocena 3, ale w glębi duszy 4.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto na trasie musieliśmy zatrzymać tylko raz kiedy to zagrzała się skrzynia biegów przy szybkiej jeżdzie. Skrzynia w tej chwili już wyje i trzeba będzie ją naprawić lub wymienić. Czasem jednak skrzynie przeżywają silniki w piątkach ! Wóz nigdy nie był holowany.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 49KM 36kW
[l/100km]