miłe autko, bardzo ładne i oryginalne, rzadko się spotyka na drogach. mogłoby mieć większy silnik, twardsze zawieszenie, ale jak na model z początku lat ´80 ubieglego wieku i tak sprawuje się nieźle. godne polecenia dla miłośników starych samochodów (ale bez przesady z tym wiekiem) - części są, jeździ się spoko, nie jest tak opatrzone jak garbus (oczywiście tylko mk. I)
Wrażenia
4,0
Silnik
nieco za słaby, trochę za niskie ciśnienie oleju, ma swoje kaprysy, ale ogólnie przyjemny (bez remontu)
4,0
Skrzynia biegów
jak na 20 lat to świetnie, szkoda tylko, że nie pięcioprzełożeniowa
3,0
Układ jezdny
trochę za miękki, buja na zakrętach i gdy jedzie się w więcej niż 2 osoby
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobrze widać, nie ma żadnych niespodzianek z ukrytym końcem samochodu :)
4,0
Ergonomia
jak na ´82 rok - OK, jedynie umiejscowienie radia przy podłodze jest niezbyt szczęśliwym pomysłem (ale można się przyzwyczaić), za mało schowków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie nierewelacyjne (tylko dwa małe wyloty po bokach - śrokowy podłączony do wlotów powietrza w tylnych słupkach), wentylator mi warczy (ale wieje solidnie)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mogłoby być nieco luźniej (zwłaszcza z tyłu), ale nie wymagajmy zbyt wiele! poza tym bagażnik bardzo ustawny
4,0
Wyciszenie
silniczek miło brzęczy, czasem coś stuka i piszczy, ale ma prawo w tym wieku
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na raziekoszty mam znikome :) pali nie za wiele (7,5 l w mieście, na trasie jeszcze nie byłem), części ze sklepu dacia
4,0
Stosunek jakość/cena
użytkowanie niezbyt drogie, cena zakupu mogłaby być niższa (3500 PLN), ale jest w świetnym stanie
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czaem potrafi się sam z siebie zatrzymać, ale też sam się naprawia; wariuje czasem wskaźnik poziomu paliwa i trochę prędkościomierz