Szukaj

Ocena kierowcy - Renault 4 Hatchback

Sir Hans, 18 lat temu
Silnik 0.8 34KM 25kW
Rok produkcji 1979
Przebieg: 200 tys. km
Renault 4 Hatchback 0.8 34KM 25kW 1971-1988 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ludzie na ulicy się odwracają :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Przebieg 200 000 i z nominalnych 34 kucy połowa już chyba zdechło... Mimo to autko rwie do przodu żwawo - maluszki robi jak chce :)) Kompletny remont silnika wyniesie ok 2000,- w tym: zawory pod bezołowiówkę, gniazda zaworowe, tłoki, tuleje, panewki, łożyska, wyważenie wału i koła zamachowego, planowanie głowicy z rozwierceniem kanałów - po tym wszystkim autko powinno mieć ok 50KM!!!
5,0
Skrzynia biegów
27 lat i nic dodać, nic ująć... Wsteczny trochę problemowo wchodzi, ale zobaczymy co i jak po rozbiórce :)
3,0
Układ jezdny
Przednie amory wymieniane 5 lat temu i dobrze trzymają. Tylne - nie ma ich wogóle. Do tego wymiana wszystkich silentblock´ów. Komplet części - ok. 600zł na całość. W sumie, to autkiem buja - tylko, że trochę za bardzo i tył skrzypi.
Komfort
3,0
Widoczność
Jeździło się lepszymi furkami - słupki przeszkadzają, przednia szyba za wysoko, po lewej i prawej przeszkadzają rozsuwane szyby.
5,0
Ergonomia
Problem tylko ze znalezieniem otwieracza maski po ciemku. Lewarek zmiany biegów przy kierownicy to istne dzieło sztuki!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą - po wymianie wszystkich uszczelek (150zł) ciepło już po 1km! Golf II wysiada. Latem przerypane - zero wentylacji, dlatego montuję roletę dachową z Seicento, w planie też elektryczne szyby z przodu; koszt: do 2500zł
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu można w koszykówkę grać, z tyłu za mało miejsca na nogi. Trzeba przesunąć kanapę do tyłu o jakieś 10cm i będzie git. Poza tym, wsiadając do tyłu trzeba uważać na zamki, bo łatwo sobie spodnie rozerwać :P
5,0
Wyciszenie
Po wyklejeniu wnętrza matami bitumicznymi i wymianie tłumika relaks totalny! Koszt: 300,- tłumik i 400,- maty bitumiczne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest dobrze - w mieście auto wciąga nawet dychę, ale zobaczymy co będzie po kapitalce silnika; myślę, że zużycie powinno spaść nawet do 6l. Koszty napraw sprowadzają się do zakupu części, bo z zamontowaniem tego w swoim garażu nie ma najmniejszego problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu: 1000zł, kompletny remont łącznie ze wstawieniem elektrycznych szyb, szyberdachu, wyłataniem dziur i wymalowaniem w metaliku - 8000zł. Łącznie 10 000zł za auto, za którym wszyscy się oglądają to niedużo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak coś się schrzani, to 5 minut pracy. A tak wogóle to nic się nie chce chrzanić. Konstrukcja prosta aż do bólu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko ma 27lat i jakoś dalej jeździ. Kapitalny remont wymagany dla własnej satysfakcji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 34KM 25kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault 4 Hatchback