Przebieg 200 000 i z nominalnych 34 kucy połowa już chyba zdechło... Mimo to autko rwie do przodu żwawo - maluszki robi jak chce :)) Kompletny remont silnika wyniesie ok 2000,- w tym: zawory pod bezołowiówkę, gniazda zaworowe, tłoki, tuleje, panewki, łożyska, wyważenie wału i koła zamachowego, planowanie głowicy z rozwierceniem kanałów - po tym wszystkim autko powinno mieć ok 50KM!!!
5,0
Skrzynia biegów
27 lat i nic dodać, nic ująć... Wsteczny trochę problemowo wchodzi, ale zobaczymy co i jak po rozbiórce :)
3,0
Układ jezdny
Przednie amory wymieniane 5 lat temu i dobrze trzymają. Tylne - nie ma ich wogóle. Do tego wymiana wszystkich silentblock´ów. Komplet części - ok. 600zł na całość.
W sumie, to autkiem buja - tylko, że trochę za bardzo i tył skrzypi.
Komfort
3,0
Widoczność
Jeździło się lepszymi furkami - słupki przeszkadzają, przednia szyba za wysoko, po lewej i prawej przeszkadzają rozsuwane szyby.
5,0
Ergonomia
Problem tylko ze znalezieniem otwieracza maski po ciemku. Lewarek zmiany biegów przy kierownicy to istne dzieło sztuki!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą - po wymianie wszystkich uszczelek (150zł) ciepło już po 1km! Golf II wysiada. Latem przerypane - zero wentylacji, dlatego montuję roletę dachową z Seicento, w planie też elektryczne szyby z przodu; koszt: do 2500zł
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu można w koszykówkę grać, z tyłu za mało miejsca na nogi. Trzeba przesunąć kanapę do tyłu o jakieś 10cm i będzie git. Poza tym, wsiadając do tyłu trzeba uważać na zamki, bo łatwo sobie spodnie rozerwać :P
5,0
Wyciszenie
Po wyklejeniu wnętrza matami bitumicznymi i wymianie tłumika relaks totalny! Koszt: 300,- tłumik i 400,- maty bitumiczne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest dobrze - w mieście auto wciąga nawet dychę, ale zobaczymy co będzie po kapitalce silnika; myślę, że zużycie powinno spaść nawet do 6l. Koszty napraw sprowadzają się do zakupu części, bo z zamontowaniem tego w swoim garażu nie ma najmniejszego problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu: 1000zł, kompletny remont łącznie ze wstawieniem elektrycznych szyb, szyberdachu, wyłataniem dziur i wymalowaniem w metaliku - 8000zł. Łącznie 10 000zł za auto, za którym wszyscy się oglądają to niedużo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak coś się schrzani, to 5 minut pracy. A tak wogóle to nic się nie chce chrzanić. Konstrukcja prosta aż do bólu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko ma 27lat i jakoś dalej jeździ. Kapitalny remont wymagany dla własnej satysfakcji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 34KM 25kW
[l/100km]