Jestem bardzo zadowolony. Samochód ładny, wygodny, trwały i ekonomiczny. Brak mu sportowej żyłki, ale za to bardzo dobry do zwykłej eksploatacji. Ma parę mankametów, które jednak można zaakceptować bo są zdominowane przez zalety :)
Wrażenia
4,0
Silnik
73 KM to niewiele, ale za to pojemność 1.7 daje stosunkowo jak na tą moc wysoki moment obrotowy. Nie nadaje się więc do wyścigów, ale jest elastyczny i do normalnej jazdy czy to w mieście czy na trasie spokojnie wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
Nie narzekam. Biegi nie wchodzą może leciutko i płynnie, ale też bez większych oporów. Chociaż matka czasem ma problem z wrzucaniem 2. Ja tego nie doświaczam :)
4,0
Układ jezdny
Miękki i komfortowy. Podobny jak silnik - do spokojnej jazdy bardzo dobry. Ale co za tym idzie, szybkie zakręty czy gwałtowne manewry na drodze nie są jego domeną. Trochę opornie na nie reaguje, a nadwozie przechyla się.
Niestety przednie zawieszenie dostaje w kość na naszych drogach, u mnie szczególnie gumy stabilizatora i końcówka drążka kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne mankamenty to szerokie tylne słupki i martwe pole w lewym lusterku.
5,0
Ergonomia
Nic mi nie przeszkadza, nawet przycisk klaksonu w dzwigni kierunkowskazów :) Główne przyciski umieszczone tak, że ich obsługa nie rozprasza w czasie jazdy. Siedzenie regulowane w pione, tak jak kierownica, pozwalają dobrze dobrać pozycję.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimy niestety nie ma. Wenetylator dmucha i chucha nieźle, tylko na 2 i 3 biegu dmuchawa mogłaby chodzić ciszej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, chociaż wiadomo że w większych samochodach jest lepiej. Z tyłu nie jeżdżę :) Ale kiedy wiozę 5 osób to widzę że się trochę na tylnej kanapie męczą...
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę samochodu i jak na ten wiek jest dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy rozsądniej i spokojnej jeździe nie pali zbyt dużo. Nie jest awaryjny, a jak już to wiele zamienników części jest sporo tańszych od oryginałów. Serwisowanie w nieautoryzowanych warsztatach też nie uderza po kieszeni.
Ceny części wymienianych eksploatacyjnie (tarcze i klocki hamulcowe, tłumiki itp) także w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cieżko trafić lepiej, myślę że te samochody są u nas niedoceniane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem wyskoczą jakieś duperele - siłownik centalnego zamka, podświetlanie tablicy, bezpiecznik, żarówka, łożysko piasty tylniej, gumy stabilizatora, końcówka drążka kierownicy (ech te polskie drogi). Na szczęście nie są to kosztowne naprawy i nie trzeba zabierać się do nich natychmiast.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz stanął na drodze i to przez drobiazg - pękła linka od sprzęgła. A mechanik który wymieniał tą nieszczęsną linkę niedokładnie wetknął złącze od czujnika obrotów i silnik strasznie rwał. Rzut okiem specjalisty i chodził jak dawniej :) Ponadto wymieniłem samo sprzęgło, ale zabierałem się do tego ponad rok, więc mogłem się do tego przygotować.
I to wszystko przez 5 lat użytkowania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 75KM 55kW
[l/100km]