Szukaj

Ocena kierowcy - Renault 19 II Sedan

maras, 19 lat temu
Silnik 1.7 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 160 tys. km
Renault 19 II Sedan 1.7 i 75KM 55kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Samochód ładny, wygodny, trwały i ekonomiczny. Brak mu sportowej żyłki, ale za to bardzo dobry do zwykłej eksploatacji. Ma parę mankametów, które jednak można zaakceptować bo są zdominowane przez zalety :)
Wrażenia
4,0
Silnik
73 KM to niewiele, ale za to pojemność 1.7 daje stosunkowo jak na tą moc wysoki moment obrotowy. Nie nadaje się więc do wyścigów, ale jest elastyczny i do normalnej jazdy czy to w mieście czy na trasie spokojnie wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
Nie narzekam. Biegi nie wchodzą może leciutko i płynnie, ale też bez większych oporów. Chociaż matka czasem ma problem z wrzucaniem 2. Ja tego nie doświaczam :)
4,0
Układ jezdny
Miękki i komfortowy. Podobny jak silnik - do spokojnej jazdy bardzo dobry. Ale co za tym idzie, szybkie zakręty czy gwałtowne manewry na drodze nie są jego domeną. Trochę opornie na nie reaguje, a nadwozie przechyla się. Niestety przednie zawieszenie dostaje w kość na naszych drogach, u mnie szczególnie gumy stabilizatora i końcówka drążka kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne mankamenty to szerokie tylne słupki i martwe pole w lewym lusterku.
5,0
Ergonomia
Nic mi nie przeszkadza, nawet przycisk klaksonu w dzwigni kierunkowskazów :) Główne przyciski umieszczone tak, że ich obsługa nie rozprasza w czasie jazdy. Siedzenie regulowane w pione, tak jak kierownica, pozwalają dobrze dobrać pozycję.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimy niestety nie ma. Wenetylator dmucha i chucha nieźle, tylko na 2 i 3 biegu dmuchawa mogłaby chodzić ciszej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, chociaż wiadomo że w większych samochodach jest lepiej. Z tyłu nie jeżdżę :) Ale kiedy wiozę 5 osób to widzę że się trochę na tylnej kanapie męczą...
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę samochodu i jak na ten wiek jest dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy rozsądniej i spokojnej jeździe nie pali zbyt dużo. Nie jest awaryjny, a jak już to wiele zamienników części jest sporo tańszych od oryginałów. Serwisowanie w nieautoryzowanych warsztatach też nie uderza po kieszeni. Ceny części wymienianych eksploatacyjnie (tarcze i klocki hamulcowe, tłumiki itp) także w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cieżko trafić lepiej, myślę że te samochody są u nas niedoceniane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem wyskoczą jakieś duperele - siłownik centalnego zamka, podświetlanie tablicy, bezpiecznik, żarówka, łożysko piasty tylniej, gumy stabilizatora, końcówka drążka kierownicy (ech te polskie drogi). Na szczęście nie są to kosztowne naprawy i nie trzeba zabierać się do nich natychmiast.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz stanął na drodze i to przez drobiazg - pękła linka od sprzęgła. A mechanik który wymieniał tą nieszczęsną linkę niedokładnie wetknął złącze od czujnika obrotów i silnik strasznie rwał. Rzut okiem specjalisty i chodził jak dawniej :) Ponadto wymieniłem samo sprzęgło, ale zabierałem się do tego ponad rok, więc mogłem się do tego przygotować. I to wszystko przez 5 lat użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault 19 II Sedan