jak na nieoszczędzany i przegrzany kiedyś silnik, to muszę przyznać że maszyna nie do zajechania. Przebieg ponad 230tys bez żadnego zaglądania. Moc wystarczająca do spokojnej rodzinnej jazdy i do szalenia w pojedynkę. Silnik niskoobrotowy, niewysilony to jest to.
4,0
Skrzynia biegów
zestopniowanie beznadziejne do tego silnika, trójka długa, a dwójki prawie nie ma. A przecież ten silnik ma wysoki moment przy niskich obrotach.
4,0
Układ jezdny
typowo dla Francuza.
Komfort
5,0
Widoczność
Manewrowanie bezproblemowe, duże przestrzenie oszklone i łatwa ocena gabarytów.
4,0
Ergonomia
w wersji podstawowej to i tak nie ma nic do przyciskania, a to co jest przy kierownicy jest tak jak trzeba
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
no tutaj Renia przegania większość samochodów jakimi jeździłem, nawet nowego Avensisa, który ma wieczne problemy z parą na tylnych bocznych szybach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
żeby w każdym samochodzie było tyle miejsca za kierownicą...
3,0
Wyciszenie
ciche to to nie jest przy wyższych obrotach. Poza tym szum nadwozia przy prędkościach wyższych od 120km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy spokojnej jeździe w lecie na trasie można nawet zejść do 6 litórw, ale nawet na mieście 7,5 litra w lecie to nie jest jakiś wyczyn. Nie ma po co zakładać gazu.
4,0
Stosunek jakość/cena
kosztuje mało, a służy długo
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko z czystej sympatii nie dam jednej gwiazdki, ale drobiazgi w piętnastoletnim samochodzie potrafią wnerwić, np. spalony silnik wycieraczek w zimie, cieknąca woda z sufitu przez mocowanie anteny, czy urwany mechanizm samoregulacji linki sprzęgła w trasie na wakacjach...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żebym nie wiem jak ją traktował to nie chce się nic zepsuć, silnik, skrzynia, elektryka: działa i działać będzie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]