Silnik
: niespodziewałem się, że będzie aż tak dynamiczny :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wtryskiwacze wymagają wymiany, psująca się skyrznia biegów.
Karoseria
: wypaczjące się i rdzewiejące "aluminiowe"uszczelki przy szybach.
Inne
: wspomaganie kierownicy często pada w tych autach
4,0
Całokształt
Generalnie samochód jest ładny i bardzo fajnie się nim prowadzi. Warto o niego dbać i zmieniać na czas różne rzeczy. np za późno zmieniłem filtr paliwa i naprawa kosztowała mnie 850zł! O diesla trzeba po prostu dbać. Nie jest to samochód wyczynowy, ale potrafi zgrabnie wyprzedzać.
Francuzi niestety są partaczami w niektórych sprawach, np. trzeba podnieść silnik żeby zmienić pasek rozrządu, to jest po prostu idiotyzm. Japońskie auta są tańsze w naprawch, mimo że części są 3x dorższe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest super, trafiłem na nieżyłowany i mimo przebiegu sprawuje się świetnie, dynamiczny, turbo pozwala na szybkie wyprzedzanie.
5,0
Skrzynia biegów
żadnych zatrzeżeń to pracy nie mam, moja co prawda już zużyta, ale jak na fracuskiego diesla, to skrzynia bardzo dobra.
4,0
Układ jezdny
świetne, to lubię we fracuskich autach, bardzo przyjemne i miękkie zawieszenie, niestety dość delikatne, ale nie tak jak w japońskich autach
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobrze do przodu i na boki w tył, całkiem do tyłu gorzej, mimo że jest to hatchback; spojler zasłania sporo, ale dzięki niemu nie świeci mi nic perfidnie z tyłu w oczy.
3,0
Ergonomia
kwestia przyzywczajenia, mistrzostwo designu wenętrznego to zdecydowanie nie jest. Przełączniki nie włącza się intuicyjnie, jak np. w BMW czy Hondzie, np do dzisiaj mam problem by włączyć szybko awaryjne - idiotycznie włącznik awaryjnych jest ustawiony obok włącznika centralnego zamka, w dodatku kształtem są identyczne. Jakby ktoś chciał zmienić żarówkę we włączniku to musi użyć lutownicy, albo kupić za 100zł nowy włącznik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się błyskawicznie mimo mrozów. Odpalam rano przy -15, zostawiam go dosłownie na 4 minuty i wsiadam do cieplutkiego autka. Nie mam klimy, ale jazda z otwrtym szyberdachem i oknami to super frajda. W korkach się nie przegrzewa.
Byłoby idealnie, gdyby nie fakt, iż nie spotkałem nigdzie Reanult19 5-o drzwiowy z elektrycznymi tylnymi szybami, nawet nie można kupić oryginalnych części do zamontowania el. szyb z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
doskonale nie jest, z przodu dobrze, z tyłu też, miejsce w bagażniku jest wystarczające, tylna kanapa się ładnie rozkłada, chociaż szkoda że nie jest dzielona.
4,0
Wyciszenie
jest w porządku, przy 90km/h prawie nie słychać silnika. Po przekroczeniu 130km/h samochód zaczyna nieco świstać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
świetnie, naprawdę, zużycie paliwa super, w mieście 6,4l, zapakowany po brzegi na trasie w 3 osoby przy prędkościach ok. 120-130km/h - 5,12l
Części dostępne zarówno nowe, jak i używane, niedrogo, np. kpl. rozrządu (naciąg, roli i pasek) to 180zł
5,0
Stosunek jakość/cena
za 6tys. można kupić R19dT w idealnym stanie z rocznika 94-96, ja kupiłem za 4tys. włożyłem 1tys. i włoże jeszcze 1tys i będzie w stanie idealnym.
Najlepiej kupić trochę zepsute i naprawić samemu, wtedy dopiero wiadomo w jakim stanie auto jest ;)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W porównaniu do starej Hondy Accord z 1989r., którą miałem wcześniej to tragedia. W porównaniu do Opla Kadetta, jest dobrze.
- zamek w klapie bagażnika,
- siłowniki centralnego trzeba dość często smarować,
- przepalające się lampki w kokpicie sprawiają czasem spore kłopoty przy wymianie,
- siłowniki podnoszenia tylnej klapy (ale to chyba normalka przy tym przebiegu),
- uszczelki przy oknach wypaczają się i puchną (a niby aluminium w środku),
- kiepskiej jakości plastikowe elementy, np sterowanie el. lusterkami wyłamało się, mimo że nie użyłem siły do regulacji; pękające łączniki przewodów, np przy pompie podciśnienia.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotyczy to tylko mojego auta, prawdopodbnie poniższe usterki są spowodowane złym traktowaniem przez poprzedniego właściciela, ale możliwe że to typowe dla td z tym przebiegiem:
- padły dwa wtryskiwacze, trzeba było wymienić na nowe cały komplet,
- wypaliła się uszczelka pod głowicą, trzeba było zmienić,
- planowanie samej głowicy,
- padł elktrowyłącznik w pompie wtryskowej,
- padł układ wspomagania kierownicy (liczne przecieki), ale to standard,
- padł ABS,
- padająca skrzynia biegów,
- padło sprzęgło (przez padającą skrzynię biegów);
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DT 92KM 68kW
[l/100km]
Francuzi niestety są partaczami w niektórych sprawach, np. trzeba podnieść silnik żeby zmienić pasek rozrządu, to jest po prostu idiotyzm. Japońskie auta są tańsze w naprawch, mimo że części są 3x dorższe.