Inne
: przestrzeń w środku i możliwości przewozowe (objętościowe)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na masce
Zawieszenie
: podobno często trzeba coś wymieniać
Układ elektryczny
: coś zawsze się znajdzie, u mnie: ogrzewanie tylnej szyby
5,0
Całokształt
Szukałem Xantii, wcześniej nawinęła się ta 19-stka, więc nabyłem i nie żałuję. Z tym silnikiem i tak sprawnie działającą całą resztą to mogę tylko zachwalać. Dużo miejsca w środku, wygodna, szybka, zwinna i poręczna. Do przewozów większych rzeczy - ideał. No i nie kradną... ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
O tak, to jest to, podstawowy silnik Laguny w znacznie lżejszym samochodzie (1050 kg) daje duużo przyjemności z jazdy zarówno w mieście jak i na drogach pozamiejskich. Bardzo elastyczny. Ciągnie aż miło od 2,4 tys obr/min (max moment 145Nm już przy 2,7tys). Jakby ktoś chciał jeździć z wyższymi prędkościami to lepszy będzie któryś z dwóch mocniejszych silników, ale nie mają one wcale większego momentu, więc startują podobnie. Coś za coś - trochę pali...
5,0
Skrzynia biegów
Prawdziwy przyjaciel kierowcy. Dźwignia chodzi charakterystycznie twardo, ale bardzo precyzyjnie, pomimo długiego lewarka sam jego skok nie jest wcale długi, a w połączeniu z dobrze działającym sprzęgłem nadaje się do bardzo szybkiej zmiany biegów. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby wsteczny nie wszedł na pierwszym razem albo haczył. Mam chyba dość gęsty olej bo jak zmrozi skrzynię zimą to ciężko dwójkę wrzucić. Poza tym dość krótka dwójka (mało to miejskie...), bardzo długa trójka, a na czwórce można całe miasto przejechać. Ogólnie - super.
4,0
Układ jezdny
Szukałem komfortu i go otrzymałem, tam gdzie inni się tłuką, ja się bujam. Mogłoby być trochę bardziej sprężyste, ale nie narzekam. Pewnie w zakrętach (skrętna tylna belka), ale dość sporo się wychyla. Nie próbowałem jeszcze szybszej jazdy, podobno robi się mało stabilny przy dużych prędkościach... Duży prześwit, więc nie obawiam się krawężników.
Komfort
5,0
Widoczność
Chyba dobrze przeszklony, na pewno w środku jest jasno, jakoś nic mi nie przeszkadza w obserwacji otoczenia. Bardzo dobrze mi się manewruje tym autkiem. Jakoś zawsze czuję gdzie są krawędzie. Do tyłu i tak jeżdżę na lusterka, ale i tak wydaje mi się że źle nie jest, bo parkowanie tyłem to sama przyjemność.
4,0
Ergonomia
Brakuje mi większej śmietniczki/popielniczki, nie ma też zbytnio schowków, są za to wyjątkowo obszerne boczne kieszenie i naprawdę spory i bardzo dobrze oświetlony schowek. W ogóle to całe oświetlenie wnętrza jest bardzo dobre, a pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji świetne lampki zaraz za uszami. Jak dla mnie kierownica jest za duża (ta z poduchą, ma ok 40cm średnicy), a do klaksonu już dawno się przyzwyczaiłem. Deska rozdzielcza jest bardzo przejrzysta i czytelna choć trąci myszką... Ale mam za to wyświetlany poziom oleju na desce:D Brakuje mi włącznika czasowego włączania tylnej wycieraczki, ale to samochód w sumie z połowy lat 80-tych (projekt).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Naprawdę szybko robi się ciepło. Jeśli nawet szyby zaparują to momentalnie para znika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No to tu nie wiem czy można dorównać R19. Przy tych wymiarach ma przepastnie dużo miejsca z przodu i sporo miejsca z tyłu. Koledzy wolą jechać ze mną z tyłu niż golfem:) Przy tym fotele są obrzydliwie miękkie (ale wciąż nie zapadły się) i nie trzymają na boki :(. Przydały by się może te z wersji 16V. A już największą zaletą tego autka jest bagażnik (400l) i przestrzeń ładunkowa jako cała. Przy zamkniętej klapie przewiozłem pełen zestaw biurkowy (biurko 150cm, krzesło, kompa stacjonarnego, jakiś chodniczek i jeszcze kilka pierdół), następnym razem razem zabrałem płyty 194cm z pasażerem koło mnie a raz nawet zdarzyła mi się kabina prysznicowa (szkielet 2 metry dł, ćwierćokrąg) weszła jak klatka bezpieczeństwa.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, czasem coś stuknie na desce, silnik słychać dobrze już przy 3 tys obr/min, ale i tak zmieniam wtedy bieg, a ciągnięcie do 4,5 tys nie denerwuje jakoś szczególnie uszu. Czasami słychać jak zawieszenie się tłucze, ale ten typ tak ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części raczej niskie i ogólnie dostępne. Nie miałem jeszcze jakiś szczególnych problemów, więc nie wiem jak się kształtują ogólne koszty. Na pewno pali dość sporo. Zaczynając jazdę w centrum i ogólnie jeżdżąc na krótkich miejskich odcinkach żłopie jak smok, ale to 1.8 i nie spodziewałem się 8l w mieście (i nie dajce sobie wmawiać, że taki silnik będzie tyle palił). U mnie miejskie spalanie - 12l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę... Mamy też do wyboru wiele egzemplarzy tego auta na rynku, więc można wybrzydzać odnośnie silnika, wyposażenia, stanu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działa mi ogrzewania tylnej szyby :(, a ponieważ za zimno było, żeby coś kleić to jak na razie odpuszczam sobie to. Jeśli chodzi o rdzę o koroduje kraniec maski (standard). Czasem centralny z pilota szwankuje, ale zazwyczaj działa (9/10 razy)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nic (odpukać).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i s 95KM 70kW
[l/100km]