Ogólnie autko godne polecenia; z zadbanego można się długo pocieszyć, nie powinno zawodzić
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny, na biegach 1 - 3 dynamiczny, choć na papierze wygląda to dość krucho; moment obrotowy od 2750 obrotów daje odczuwalne przypieszenie na niższych biegach. Generalnie bezawaryjny; Pracuje grzecznie; uszczelka pod głowicą ulega przpaleniu; układ chłodzenia wymaga zadbania - tendencja do osadzania się rdzawego szlamu.
4,0
Skrzynia biegów
U mnie precyzyjna, ale miałem okazje jeździć tym samym modelem, może mniej zadbanym, i tam pozostawiała wiele do życzenia.
4,0
Układ jezdny
Zbyt miękko.
Komfort
5,0
Widoczność
Kwestia przyzwyczajenia się.
5,0
Ergonomia
Zegary pod nosem, może tylko przełączniki od świateł awaryjnych i reszty mogłyby być jakoś lepiej usytuowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimy... nigdy nie jest bardzo dobrze, ale wieje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu, nie wiem jak z tyłu, nie siedziałem
4,0
Wyciszenie
Dźwięk silnika daje się we znaki, gdy obroty zbliżają się do 4000 na piątym biegu; do 3500 jest elegancko
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto o tej pojemności i mimo wszystko przyzwoitej dynamice pali niewiele więcej niż niektóre 1,4. Pewnie dlatego, że to monowtrysk
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co mówić - auto jest stosunkowo tanie, a specjaliści śmiało porównują je z golfem, którego od R19 dzieli przpaść cenowa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic poważniejszego się nie działo, poza standardowymi zużyciami części.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie jest to Nissan Primera, czy Toyota, ale i tutaj jest ok: przepalenie uszczelki pod głowicą, tłumiki mają tendencję do rdzewienia, dlatego najlepiej kupić jakieś aluminiowane; tylne amortyzatory ulegają szbszemu zużyciu z racji dziwacznej konstrukcji tylnego zawieszenia (sama belka bez sprężyn)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 75KM 55kW
[l/100km]