Szukaj

Ocena kierowcy - Renault 19 II Hatchback

EMGIE, 19 lat temu
Silnik 1.7 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 239 tys. km
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
R19 to dobre, tanie auto. W sumie jest to alternatywa dla mniejszych, czesto wcale nie młodszych maluchów typu Fiat CC, Tico czy starsze zazwyczaj Fiesty, Golfy II, Polówki. Z całej tej bandy auto jest najbardziej wygodne i "prorodzinne" a to dla młodych męzów i ojców jest istotne - w maire duże auto, wygodne, niezbyt awaryjne a niedrogie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Duża pojemność, mała moc. W sumie auto przyjemne do jazdy ( no chyba, że ktos woli kręcić obroty i sprinty między światłami ...) w miarę elastyczny. Niestety lubi wypić ( w mieście około 11 - 12 litrów LPG ) i to przy spokojnej jeździe.
4,0
Skrzynia biegów
Biorąc pod uwagę przebieg nie jest źle - czasami troszke 2 haczy i wsteczny wchodzi na dwa razy.
4,0
Układ jezdny
Wygodne zawieszenie, ładnie tłumi nierówności. Trzeba pamietać, że samocód jest miękki i nie przesadzać w zakrętach - powinien troszke bardziej tłumić w sytuacjach "ekstremalnych" może progresywne spręzyny i amortyzator cos by zmieniły ?. Kierownica chodzi OK. Wspomaganie wydajne ale nie działa zbyt lekko - cały czas to kierowca prowadzi auto !
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest OK. Dzięki regulacji fotela i kierownicy (szkoda, że tylko w jednej płaszczyźnie - no ale auto ma juz troszkę lat...) można zająć wygodną pozycję. Do tyłu juz niestety tak nie jest. Dość szeroki tylny słupek troszkę zasłania a bocznymi lusterkami wszystkiego nie zobaczymy. Trzeba uważać w korkach i miejskim zgiełku.
4,0
Ergonomia
O dziwo w nie-niemieckim aucie wszystko jest OK. Do zmiany tylko: 1) włącznik klaksonu w rączce od kierunkowskazów ( co to za wariat wymyślił ???) 2) Brak podzielenia siedziska tylnej kanapy przy podziale oparcia - to nawet CC juz to ma ! 3) miejsce na koło zapasowe - wolę tradycyjne rozwiązania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest spawna a ogrzewanie wydajne. Myslę, że w autach w szyberdachem albo klimatyzacją jest jeszcze lepiej. Jedynie do czego mozna sie przyczepić to głośno pracujaca dmuchawa na II i III biegu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest naprawde wygodnie. Jak na kompakta jest w miarę szeroki - prawie auto rodzinne
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach do 100-110 km jest cicho. Jedyne odgłosy to walka zawieszenia z polskimi drogami i trzeszczący niestety plastic deski. Wydech ma jakis nieszczególny dzwięk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na swoją moc pali może nie jak smok ale mało bynajmniej nie ! Za tanimi częściami trzeba niestety troszke pojeździć. ceny serwisu ( oczywiście nie ASO ) są w normie. W sumie w miare tanie auto z przewaga zalet nad wadami
4,0
Stosunek jakość/cena
J.W. Największa zaleta dla kupujacego: cena - bo to nie GOLF Najwieksza wada dla sprzedajacego: cena - to nie jest GOLF :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety drobiazgi są denerwujące. A to przełącznik wycieraczek a to skrzypiace drzwi, włacznik awaryjnych, podświeltlenie środka, właczniki od elektryki szyb, siłowniki zamka centralnego ......................... w sumie nic poważnego ale bardzo denerwujace !!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie, odpukać mam spokój.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault 19 II Hatchback