R19 to dobre, tanie auto. W sumie jest to alternatywa dla mniejszych, czesto wcale nie młodszych maluchów typu Fiat CC, Tico czy starsze zazwyczaj Fiesty, Golfy II, Polówki. Z całej tej bandy auto jest najbardziej wygodne i "prorodzinne" a to dla młodych męzów i ojców jest istotne - w maire duże auto, wygodne, niezbyt awaryjne a niedrogie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Duża pojemność, mała moc. W sumie auto przyjemne do jazdy ( no chyba, że ktos woli kręcić obroty i sprinty między światłami ...) w miarę elastyczny. Niestety lubi wypić ( w mieście około 11 - 12 litrów LPG ) i to przy spokojnej jeździe.
4,0
Skrzynia biegów
Biorąc pod uwagę przebieg nie jest źle - czasami troszke 2 haczy i wsteczny wchodzi na dwa razy.
4,0
Układ jezdny
Wygodne zawieszenie, ładnie tłumi nierówności. Trzeba pamietać, że samocód jest miękki i nie przesadzać w zakrętach - powinien troszke bardziej tłumić w sytuacjach "ekstremalnych" może progresywne spręzyny i amortyzator cos by zmieniły ?. Kierownica chodzi OK. Wspomaganie wydajne ale nie działa zbyt lekko - cały czas to kierowca prowadzi auto !
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest OK. Dzięki regulacji fotela i kierownicy (szkoda, że tylko w jednej płaszczyźnie - no ale auto ma juz troszkę lat...) można zająć wygodną pozycję. Do tyłu juz niestety tak nie jest. Dość szeroki tylny słupek troszkę zasłania a bocznymi lusterkami wszystkiego nie zobaczymy. Trzeba uważać w korkach i miejskim zgiełku.
4,0
Ergonomia
O dziwo w nie-niemieckim aucie wszystko jest OK. Do zmiany tylko:
1) włącznik klaksonu w rączce od kierunkowskazów ( co to za wariat wymyślił ???)
2) Brak podzielenia siedziska tylnej kanapy przy podziale oparcia - to nawet CC juz to ma !
3) miejsce na koło zapasowe - wolę tradycyjne rozwiązania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest spawna a ogrzewanie wydajne. Myslę, że w autach w szyberdachem albo klimatyzacją jest jeszcze lepiej. Jedynie do czego mozna sie przyczepić to głośno pracujaca dmuchawa na II i III biegu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest naprawde wygodnie. Jak na kompakta jest w miarę szeroki - prawie auto rodzinne
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach do 100-110 km jest cicho. Jedyne odgłosy to walka zawieszenia z polskimi drogami i trzeszczący niestety plastic deski. Wydech ma jakis nieszczególny dzwięk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na swoją moc pali może nie jak smok ale mało bynajmniej nie !
Za tanimi częściami trzeba niestety troszke pojeździć. ceny serwisu ( oczywiście nie ASO ) są w normie.
W sumie w miare tanie auto z przewaga zalet nad wadami
4,0
Stosunek jakość/cena
J.W.
Największa zaleta dla kupujacego: cena - bo to nie GOLF
Najwieksza wada dla sprzedajacego: cena - to nie jest GOLF :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety drobiazgi są denerwujące. A to przełącznik wycieraczek a to skrzypiace drzwi, włacznik awaryjnych, podświeltlenie środka, właczniki od elektryki szyb, siłowniki zamka centralnego ......................... w sumie nic poważnego ale bardzo denerwujace !!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie, odpukać mam spokój.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 75KM 55kW
[l/100km]