Inne
: Myślałem, że \"francuzy\" są beznadziejne-aż do czasu, gdy kupiłem 19-stkę. Jestem naprawdę bardzo z niej zadowolony i zaskoczyła mnie pod każdym względem swą niezawodnością.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Padł alternator-naprawa 300 zł, więc nie jest tak źle
Karoseria
: Ślady korozji na progach i nadkolach (bez paniki-nie jest to duży problem-samochód jakby nie było pełnoletni)
Zawieszenie
: Denerwujące \"popiskiwania\"
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód warty polecenia, jeżeli ktoś szuka taniego, oszczędnego samochodu z pojemnym bagażnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, w miarę możliwości (tylko 58 KM) na każdym biegu \"daje radę\". Pracuje dosyć cicho, na wolnych obrotach wyczuwalne są drgania na lewarku i kierownicy. W kabinie dosyć głośno, lecz to raczej wina słabego wygłuszenia niż samej pracy silnika, który mimo przebiegu 157 000 jest \"suchy\" i nie daje oznak zmęczenia:)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje elastycznie, wiadomo-nie jest sportowa (a wręcz baardzo \"rekreacyjna\":)) Czasem na zimnym silniku trzeci bieg nie chce wskoczyć, no i dosyć denerwujące jest to, że wsteczny wrzucany przy minimalnych prędkościach (1-3 km/h) zawsze zgrzyta.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pracuje głośno, czasem lubi poskrzypieć lub popiszczeć (dosłownie!), ale ogólnie nie jest najgorzej-samochód był od 1991 roku użytkowany na polskich drogach wiec nie ma możliwości, żeby nie było już odpowiednio \"dobite\". Autem zrobiłem 10 000 bez żadnych usterek-zobaczymy co będzie dalej... Aha, ostatnio wybiło mnie z zakrętu i spadłem z kilku 40-sto cm. schodów-jedyną usterką było przebite koło-te zawieszenie jest nieśmiertelne:)
Komfort
4,0
Widoczność
Jakiś czas temu odpadło wewnętrzne lusterko, nie kleiłem ze względu na niskie temperatury, ale w sumie jest niepotrzebne-widoczność w lusterkach bocznych na odpowiednim poziomie, przy parkowaniu także nie ma żadnych problemów.
3,0
Ergonomia
Radio umieszczone odpowiednio wysoko-nie trzeba odrywać wzroku od drogi podczas zmiany kanału czy płyty. Olbrzymi minus-brak podświetlenia regulacji nawiewów co jest bardzo denerwujące przy jeździe w nocy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze (czasami nawet za dobrze) grzeje zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód bardzo wygodny - 4 osoby podróżują w komfortowych warunkach, tylko przy takim obciążeniu silnik sprawuje się nie za dobrze (za słaby) . Jeżeli auto ma być dla dwóch osób to naprawdę polecam-nawet na wczasy...
1,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 80 km/h bardzo głośno, w tym samochodzie chyba nie zainstalowano żądnej instalacji wygłuszającej, a jeżeli jest to mizerna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie, szczególnie na trasie. Zaletą jest także ręczne ssanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem ten samochód za 1 500 zł (!) od pierwszego właściciela, egzemplarz nigdy nie bity (co stwierdzono nawet w salonie Renault, bo pracuje tam mój znajomy) z przebiegiem ok. 145 000. Może miałem szczęście, ale jak na razie jestem bardzo zadowolony i uważam, że za tą cenę nie można znaleźć nic lepszego (oczywiście w tej klasie samochodów, nie mówię o rozmaitych puszkach typu Maluch czy Cinquacento). Trzeba tylko pozbyć się uprzedzeń do francuskich samochodów:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpadło lusterko wewnętrzne, problem z zamkami w zimie (brak centralnego), a kluczyk w jednym miejscu niezwykle wąski, także trzeba uważać, problem z podświetleniem zegara wewnętrznego i lewej części \"zegarów\". To by było na tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak w każdym samochodzie-gdy się odpowiednio o niego dba i wymienia wszystko na czas to nic poważnego nie powinno się dziać. Przejechałem moją Renatą jak na razie 10 000 i, odpukać leję tylko paliwo. Ostatnio był problem z alternatorem, nic poważnego (bodajże szczotki i diody).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 KAT 58KM 43kW
[l/100km]