Układ elektryczny
: problemy z centralnym zamkiem, przepalone kontrolki na desce rozdzielczej
4,0
Całokształt
Tani w eksploatacji, komfortowy i pojemny.
Wrażenia
5,0
Silnik
90KM w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się. Silnik ma metalowy kolektor ssący oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Z powodzeniem można zamontować mieszalnikową instalację gazową II generacji za ok. 1500zł (obowiązkowo z emulatorem!). Ja takową posiadam. Różnica w osiągach podczas jazdy na gazie i na benzynie jest znaczna. Ale można sporo zaoszczędzić.
4,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna, dobrze dobrane przełożenia, idealna do hamowania silnikiem. Czasem "haczy" na dwójce.
3,0
Układ jezdny
Typowy francuz, czyli miękkie zawieszenie nastawione na komfort. Dobrze tłumi nierówności ale nie daje precyzji w prowadzeniu. Auto potrafi być nieprzewidywalne na zakrętach i ma za słabe hamulce. W standardowym wyposażeniu brak wspomagania układu kierowniczego - tylko jako opcja, której niestety nie posiadam.
Komfort
5,0
Widoczność
We wszystkich kierunkach bardzo dobra. Chociaż lusterka zewnętrzne mogłyby być nieco większe. Ogólnie siedząc za kierownicą ma się doskonałe wyczucie gabarytów samochodu.
3,0
Ergonomia
Główne wady:
Irytujące położenie kierownicy - przesunięta w stronę pasażera (kierowca nie siedzi centralnie przed kierownicą), klakson umieszczony w dźwigni kierunkowskazów, fotel kierowcy - niby jest regulacja na wysokość i położenia kierownicy, ale nie można usadowić się tak jak się chce. Po za tym wszystko w porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie - rewelacja. Większość nowszych aut się chowa. Nawet przy silnych mrozach nie da się długo jechać z ogrzewaniem na max, bo człowiek po prostu tego nie wytrzyma. Wentylacja - też nie jest źle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli ktoś szuka pojemnego auta o niedużych gabarytach to 19stka jest właśnie dla niego. Sporo miejsca z przodu i z tyłu. Bagażnik prawie 390L. Jeśli komuś to nie wystarcza może po prostu złożyć lub wyjąć oparcie tylnej kanapy (a nawet przedniego fotela pasażera) i ma mnóstwo miejsca. Słowo, w ten sposób przewiozłem drabinę 3,1m!!!!
4,0
Wyciszenie
Jeździłem rożnymi samochodami i muszę przyznać, że w 19stce jest na prawdę cicho. Megane I jest w środku głośniejsza, takie jest moje obiektywne odczucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio pali 9.5 (mowa o gazie oczywiście, na benzynie tylko zapalam).
Części zamienne nie są bardzo drogie ale do tanich też nie należą, np. główny przewód układu chłodzenia = 215zł (ASO).
Warto dbać o podstawowe czynności obsługowe i można długo jeździć, np.
Wymiana paska rozrządu + 2 rolki = 305zł (bez robocizny), wymiana oleju (półsyntetyczny, 4L) + filtr = 100zł, filtr powietrza = 24zł, świece zapłonowe = 28zł
przewody wysokiego napięcia = 80zł
Silnik ma prostą budowę, dlatego większość napraw można wykonać samemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niedużą kwotę mam auto z el. szybami, szyberdachem, welurem, hakiem holowniczym, centralnym zamek z pilotem, instalacją radiową na 6 głośników, halogenami przeciwmgielnymi, szybami atermicznymi. Jak na Renault i to jeszcze z 1991r. to na prawdę nie jest źle. Warto, ale pod jednym warunkiem - auto musi być w dobrym stanie technicznym, a dziś trudno takie znaleźć.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie troszkę sie tego uzbiera, przykłady:
kłopoty z centralnym zamkiem (pilot nie działa, drzwi się nie otwierają lub nie zamykają) wentylator chłodnicy się nie włącza,
rdzewiejące ramki okien (miałem Clio z 93 roku i było to samo), przepalone żaróweczki tablicy rozdzielczej, zaśniedziałe styki w oświetleniu tablicy rejestracyjnej itp. Jak coś pada to głównie elektryka. No i rdza tu i tam (pod listwami bocznymi) Niestety wiek robi swoje (ale i tak nie jest bardzo źle).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kłopoty z układem chłodzenia (wycieki skutkujące pustym zbiornikiem wyrównawczym), uszczelka pod głowicą, zużyte szczotki rozrusznika.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 90KM 66kW
[l/100km]